شروع واکسیناسیون زائران خانه خدا برای حج تمتع

به گزارش وبلاگ نوکیا، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از شروع واکسیناسیون زائران خانه خدا برای حج تمتع خبرداد.

شروع واکسیناسیون زائران خانه خدا برای حج تمتع

دکتر حسن صفاریه در گفت وگو با وبلاگ نوکیا درباره فرآیند واکسیناسیون حجاج برای انجام مناسک حج گفت: برابر تقسیم وظایف انجام شده اقدامات مربوط به واکسناسیون حجاج ایرانی برعهده معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر قرار گرفته است و عوامل این سازمان مسئولیت آن را برعهده گرفته اند.

وی با بیان اینکه معمولاً واکسیناسیون حجاج یک تا دو ماه قبل از سفر حج انجام می گردد، اظهارکرد: به همین دلیل نیز فرآیند واکسیناسیون حجاج ایرانی شروع شده و البته حجم اصلی کار انجام نشده و واکسیناسیون شمار زیادی از حجاج انجام نشده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه 170 مرکز واکسیناسیون کشوری آمادگی ارائه خدمات به زائران خانه خدا در حج تمتع سال جاری را برعهده دارند، گفت: واکسیناسیون این زائران علاوه بر این مراکز توسط واکسیناتورهای اعزامی به محل های برگزاری دوره های آموزشی به حجاج نیز انجام می گردد و به عنوان مثال در حاشیه برگزاری دوره های آموزشی برای حجاج در مساجد نیز تزریق واکسن انجام می گردد.

صفاریه با تاکید بر اینکه واکسیناسیون حجاج الزامی است، گفت: تدابیر لازم برای واکسناسیون زائران پیش بینی شده و مسئله ای در این زمینه نداریم و فرآیند تزریق واکسن در زمانبندی خود انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شروع واکسیناسیون زائران خانه خدا برای حج تمتع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع واکسیناسیون زائران خانه خدا برای حج تمتع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید