شروع پروژه مرمت و احیای بناهای تاریخی حوزه جنوب کرمان

به گزارش وبلاگ نوکیا، مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از شروع پروژه مرمت و احیاء بناهای تاریخی حوزه جنوب این استان اطلاع داد.

شروع پروژه مرمت و احیای بناهای تاریخی حوزه جنوب کرمان

به گزارش وبلاگ نوکیا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: در این پروژه بناهای تاریخی قلعه منوجان، قلعه کهنوج، قلعه گلاشگرد در حوزه شهرستان فاریاب، مدارس قدیمی فردوس و دولت آباد در حوزه اسفندقه شهرستان جیرفت و همچنین آثار معماری حاصل از کاوش های باستانشناسی شهر قدیم(دقیانوس) و کنارصندل این شهرستان مرمت می شوند.

او با بیان اینکه در حال حاضر مرمت بناهای تاریخی موجود در محوطه های باستانی کنارصندل و شهرقدیم شروع شده است، اضافه کرد: مرمت دیگر بناهای تاریخی حوزه جنوب استان کرمان نیز بزودی شروع می گردد.

فرخی با اشاره به اینکه مرمت قلعه تاریخی منوجان از کارگاه های بزرگ مرمتی حوزه جنوب استان به شمار می رود، توضیح داد: عملیات خاکبرداری، کاوش باستان شناسی، مرمت، احیاء و ساماندهی این بنای تاریخی از سال قبل شروع شده و همچنان بدون وقفه ادامه دارد.

او در سرانجام گفت: اجرای این پروژه های بزرگ مرمتی در جنوب استان کرمان برای بیش از 65 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد نموده است.

منبع: میراث آریا

به "شروع پروژه مرمت و احیای بناهای تاریخی حوزه جنوب کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پروژه مرمت و احیای بناهای تاریخی حوزه جنوب کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید