احتمال ورود تفنگداران آمریکایی به خاک ونزوئلا

به گزارش وبلاگ نوکیا، معاون حزب سوسیالیست ونزوئلا از احتمال ورود تفنگداران دریایی آمریکا به خاک این کشور خبر داده است.

احتمال ورود تفنگداران آمریکایی به خاک ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نوکیا به نقل از رویترز، دیوسدادو کابلو معاون حزب سوسیالیست ونزوئلا روز شنبه در اظهاراتی پیش بینی نموده است که تفنگداران دریایی آمریکایی احتمالا وارد خاک این کشور خواهند شد.

اظهارات این مقام ارشد ونزوئلا یک هفته پس از تقابل هواپیماهای نظامی دو کشور بوده است.

کابلو گفت: ما یک کشور کوچک هستیم و این احتمال وجود دارد که تفنگداران دریایی آمریکایی وارد خاک ما شوند. احتمالا آنها وارد خواهند شد.

تنش ها بین آمریکا و ونزوئلا طی امسال میلادی از زمانی که خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس مجمع ملی، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خوانده است، به شدت تشدید شده است. وی مدعی شده است که انتخاب نیکولاس مادورو به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا در انتخابات 2018 میلادی غیرقانونی بوده است.

ایالات متحده و اکثر کشورهای غربی، گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند و این مساله موجب تشدید بحران سیاسی این کشور شده است.

دولت ترامپ اعلام نموده است که استفاده از تحریم ها برای برکناری دولت مادورو را همچنان ترجیح می دهد، ولی استفاده از گزینه نظامی را نیز رد ننموده است.

ارتش آمریکا یک فروند جنگنده ونزوئلا را متهم نموده است که رفتار تجاوزکارانه ای نسبت به یک فروند جنگنده نیروی دریایی ایالات متحده در حریم هوایی بین المللی بر فراز دریای کارائیب داشته است.

دولت ونزوئلا نیز اعلام نموده است که هواپیمای جاسوسی و شناسایی آمریکا وارد حریم هوایی این کشور شده است.

وزارت دفاع آمریکا هنوز نسبت به اظهارات کابلو واکنش نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "احتمال ورود تفنگداران آمریکایی به خاک ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ورود تفنگداران آمریکایی به خاک ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید