اعتراض جمعی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش وبلاگ نوکیا، جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی ساکن در خوابگاههای دانشگاه علوم پزشکی در اعتراض به ارسال پیامک تخلیه خوابگاهها تا اول شهریور ماه، تجمع کردند.

اعتراض جمعی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش وبلاگ نوکیا، در متن این پیامک که چند شب گذشته از مدیریت امور دانشجویی دانشگاه برای دانشجویان مجرد و متاهل دوره های تحصیلات تکمیلی ارسال گردیده، آمده است: با استناد به ماده 25 ایین نامه اسکان و با توجه به کمبود ظرفیت خوابگاهی، مجوز اسکان دانشجویان Ph.D و دستیار لغو می گردد. لذا حداکثر تا تاریخ 1/6/97، نسبت به تسویه و تخلیه خوابگاه اقدام کنید.

در این رابطه یکی از دانشجویان Ph.D نانوپزشکی به وبلاگ نوکیا، گفت: این پیامک در حالی بدون اطلاع قبلی برای دانشجویان ارسال گردیده این در حالی است که تنها 3 روز برای تخلیه خوابگاه مهلت داریم و دهه اول شهریور نیز زمان برگزاری مهمترین امتحانات تحصیلات تکمیلی از جمله آزمون های جامع، ارتقاء و بورد بوده که این مساله استرس زیادی به دانشجویان وارد نموده است.

دانشجوی دیگری با اشاره به نگرانیهای خود و هم اتاقی هایش نسبت به مهلت محدود تخلیه خوابگاه، گفت: اینطور به نظر می رسد که دانشجویان تحصیلات تکمیلی بار اضافی بر دوش دانشگاه بوده و به همین دلیل دانشگاه مسئولیت و تعهدی در قبال کمک به اسکان دانشجویان ندارد.

دانشگاه تعهدی مبنی بر اسکان خوابگاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ندارد

در این رابطه امیرحسین حکیمیان مدیرامور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با وبلاگ نوکیا، با اشاره به اعتراض دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه نسبت به پیامک ارسالی مبنی بر تخلیه خوابگاهها تا اول شهریور، بیان کرد: اطلاع رسانی دررابطه با تخلیه خوابگاههای تحصیلات تکمیلی از بهمن ماه سال گذشته طی جلسات مختلف با اعضای شوراهای صنفی و جلسات با دانشجویان انجام گردیده و این پیامک اولین اقدام برای اطلاع رسانی نبوده و دانشجویان پیش از این نسبت به این مساله مطلع بودند.

وی با بیان اینکه این تصمیم در پی مشکلات مالی و اقتصادی حاکم در جامعه و به تبع آن دانشگاه اتخاذ گردیده است، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سالها پیش در رابطه با خوابگاه و اسکان دانشجویان با مشکلاتی روبرو بوده است. به گونه ای که آخرین خوابگاه دانشگاه 22 سال پیش ساخته گردیده و بعد از آن دیگر اقدامی برای ساخت و تامین خوابگاه انجام نگردیده است. البته دانشگاه در حال ساخت یک خوابگاه جامع 700 نفره در منطقه اوین است که با تکمیل آن بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد ولی در مقطع کنونی دانشگاه با مشکلات و محدودیتهایی روبروست که در پی آن تصمیم اخیر را اتخاذ نموده است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بر اساس آیین نامه اسکان خوابگاهی دانشگاه تنها در صورت داشتن امکانات لازم برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی شرایط اسکان خوابگاهی را فراهم می نماید، گفت: چندین سال گذشته مدیران قبلی دانشگاه برای تامین خوابگاه نسبت به اجاره دو خوابگاه اقدام کردند که اجاره این خوابگاه ها بار سنگینی برای دانشگاه ایجاد نموده به گونه ای که حدود 5 و نیم میلیارد در سال فقط هزینه اجاره این خوابگاههاست که با اضافه کردن هزینه های جانبی سالانه حدود 7 میلیارد تومان برای این دو خوابگاه هزینه می گردد.

حکیمیان با بیان اینکه در شرایط موجود برقراری تعادل بین منابع مالی موجود و هزینه کرد، با توجه به شرایط اقتصادی دانشگاه و کل جامعه، بسیار مشکل است، توضیح داد: با این حال مسئولان دانشگاه و معاون محترم دانشجویی و فرهنگی پیگیر راه حلی برای تامین منافع دانشجویان هستند. البته این مسایل به وزارتخانه و سازمان سنجش نیز منتقل گردیده تا در دفترچه آزمون محدودیت های خوابگاهی دانشگاه منعکس گردد تا دانشجویان بتوانند با مطلعی نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

وی اضافه نمود: البته با تکمیل پروژه و احداث خوابگاه 700 نفره گل مریم امیدواریم که در آینده بتوانیم پاسخگوی احتیاج کلیه متقاضیان اسکان در خوابگاه باشیم.

حکیمیان با بیان این که در آیین نامه اسکان خوابگاهی ذکر گردیده که دانشگاه تعهدی مبنی بر اسکان خوابگاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ندارد، بیان کرد این مساله هم در پورتال دانشگاه موجود است و هم به معاونت آموزشی دانشگاه اعلام گردیده که این مساله را در زمان ثبت نام به دانشجویان تحصیلات تکمیلی منعکس نمایند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه پیش از این دانشگاه تمام سعی خود را برای اسکان دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کار برده بود، گفت: این قضایا و محدودیت ها تحت تاثیر شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر جامعه و تحت فشار قرار دریافت دانشگاه پیش آمده و البته برای برون رفت از این بحران و حل مساله نیز در حال کوشش هستیم.

وی با بیان این که دانشجویان تحصیلات تکمیلی خوابگاهی دانشگاه حدود 400 نفر هستند، گفت: به این دانشجویان اعلام گردیده که تا اول شهریور نسبت به تخلیه خوابگاه اقدام نمایند تا برای اسکان دانشجویان ورودی جدید که بر اساس قانون موظف به تامین خوابگاه آن ها هستیم با مساله ای روبرو نباشیم. البته در حال حاضر در پی حل مشکل هستیم و این طور نیست که نسبت به مشکل دانشجویان و حل موضوع بی تفاوت باشیم.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از هفته گذشته، نشستی با اعضای شورای صنفی تحصیلات تکمیلی برای روز سه شنبه سی ام مرداد ماه تنظیم گردیده است و امروز در پی مطالبات دانشجویان، با اعضای شورای صنفی خوابگاه ها و شورای صنفی دانشجویان تحصیلات تکمیلی جلسه ای برگزار کردیم و پیشنهاداتی از طرف ما و دانشجویان مطرح شد که در پی آن تصمیم نهایی در جلسه هم اندیشی معاونت دانشجویی و فرهنگی با اعضای شورای صنفی دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتخاذ می گردد.

حکیمیان در سرانجام هدف مدیریت امور دانشجویی را پیگیری مطالبات دانشجویان بیان کرد و گفت: در واقع اتفاقی که افتاده کاری غیرقانونی نیست، با این حال پیگیر حل مساله هستیم.

لازم به ذکر است در پی تجمع دانشجویان، جلسه ای با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی و سایر مسئولان دانشجویی دانشگاه با اعضای شورای صنفی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار وطی آن پیشنهادات دانشجویان و دانشگاه عنوان و آنالیز شد. در نهایت مقرر شد تصمیم نهایی در این رابطه روز سه شنبه 30 مرداد ماه درجلسه هم اندیشی معاونت دانشجویی و فرهنگی با اعضای شورای صنفی دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتخاذ گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعتراض جمعی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض جمعی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید