اعتراض روسیه به برنامه های آمریکا برای نظامی سازی فضا

به گزارش وبلاگ نوکیا، خبرگزاری ریانووستی روسیه گزارش کرد وزارت امور خارجه این کشور تأکید کرده، برنامه های آمریکا به هدف استقرار تسلیحات در فضا باعث وارد شدن یک ضربه غیرقابل بازگشت به توازن امنیتی فعلی در حوزه فضا می شود.

اعتراض روسیه به برنامه های آمریکا برای نظامی سازی فضا

به گزارش وبلاگ نوکیا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه روسیه همچنین تأکید کرد، این کشور هیچ برنامه ای برای آنکه مسائل موجود در فضا را با استفاده از تسلیحات حل نماید، ندارد.

همچنین به گزارش راشاتودی، وزارت امور خارجه روسیه مطرح کرد، موضوع تحرکات یک ماهواره موسوم به ماهواره کاسموس-2542 که آمریکا نسبت به آن ابراز نگرانی کرده هیچگونه تهدیدی را در بر نداشته و قوانین بین المللی را نیز نقض نمی کند.

این وزارتخانه ادامه داد: این کمپین تبلیغاتی ادامه دار علیه روسیه هدفش سرپوش گذاشتن بر اقدامات مخرب واشنگتن که باعث تحریک یک رقابت تسلیحاتی در حوزه فضا و تبدیل این حوزه به یک میدان جدید تقابل نظامی شده اند، است.

همچنین وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: در حال حاضر هیچ جایگزینی برای طرح پیشنهادی روسیه-چین به هدف توسعه یک ابزار بین المللی همراه با الزام های قانونی به منظور عاری نگه داشتن فضا از هر نوع سلاح، وجود ندارد و جایگزینی برای آن نمی تواند وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعتراض روسیه به برنامه های آمریکا برای نظامی سازی فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض روسیه به برنامه های آمریکا برای نظامی سازی فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید