آنالیز رابطه سینما و انقلاب در فصلنامه فارابی

به گزارش وبلاگ نوکیا، هشتاد و یکمین شماره فصلنامه سینمایی فارابی با عنوان سینما و انقلاب همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 328 صفحه منتشر شد.

آنالیز رابطه سینما و انقلاب در فصلنامه فارابی

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این شماره فصلنامه شامل چند فصل و ده ها مقاله برای اولین بار فیلمشناخت سینمای انقلاب را گردآوری و در اختیار پژوهشگران سینما قرار داده است. آنالیز فیلم های مرتبط با انقلاب در اولین دهه انقلاب و همچنین مجموعه سینمای انقلاب در سه دهه بعد از دیگر فصل هاست.

علاوه بر این، میزگرد مفصل برهم کنش انقلاب اسلامی و سینمای ایران با حضور فیلمسازان و کارشناسان فرهنگی برگزار شده و در آن به ابعاد مختلف و تاثیرهای متقابل سینما و انقلاب و آنالیز تاریخچه و چگونگی ورود مضامین انقلابی به سینمای ایران پرداخته شده است.

از دیگر مباحث فصلنامه سینمایی فارابی می توان به آنالیز آثار سینمایی انقلاب های دیگر کشورهای دنیا اشاره نمود. ضمن اینکه فیلمنامه کامل فیلم سینمایی نبرد الجزیره، از فیلم های شناخته شده سینمای انقلابی دنیا در این شماره از فصلنامه فارابی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

شماره 81 فصلنامه سینمایی فارابی به مدیر مسئولی علیرضا تابش و سردبیری دکتر مسعود نقاش زاده ویژه فصل پاییز 97 همزمان با دهه فجر انقلاب منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آنالیز رابطه سینما و انقلاب در فصلنامه فارابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز رابطه سینما و انقلاب در فصلنامه فارابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید