برکناری فرماندهان امنیتی 7 استان از سوی دولت عراق

به گزارش وبلاگ نوکیا، براساس گزارش رسمی که دولت عراق امروز (سه شنبه) پیرامون تظاهرات اخیر در این کشور صادر کرد، هیچ گونه دستوری از سوی مقامات ارشد برای تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان صادر نشده است.

برکناری فرماندهان امنیتی 7 استان از سوی دولت عراق

به نقل از سومریه نیوز، در این گزارش آمده است، ضعف در رهبری و عملکرد بعضی فرماندهان باعث ایجاد آشوب شده است.

طبق گزارش مذکور، در جریات تظاهرات اخیر در عراق علاوه بر هشت تن از نیروهای امنیتی، 149 غیرنظامی کشته شدند که 107 تن از آنها از اهالی بغداد هستند و 3458 تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس این گزارش دولت بغداد، عدم اعمال منع آمد و شد توسط پلیس ضد شورش منجر به خشونت در اعتراضات عراق شد و ادله و شواهدی وجود دارند که نشان می دهند تک تیراندازی از ساختمانی در مرکز بغداد معترضان را هدف قرار داد.

در این گزارش به برکناری فرماندهان امنیتی و تشکیل کمیته تحقیقاتی درباره آنها توصیه شده که در میان آنها علاوه بر فرمانده عملیات بغداد و معاون امنیتی او فرماندهان نیروهای پیاده نظام، واکنش سریع، ریاست جمهوری و پلیس فدرال نیز هستند.

براساس این گزارش، علت کشته شدن غیرنظامیان در اعتراضات عراق به دلیل اعمال خشونت بیش از حد و شلیک گلوله های واقعی توسط نیروهای امنیتی است به طوریکه حدود 70 درصد کشته ها به ضرب گلوله در سر و سینه کشته شده اند.

طبق این گزارش، بعضی افراد که قصد تحریف جریان اعتراضات و روند مسالمت آمیز آن را داشتند اقدام به آتش زدن تاسیسات دولتی کردند در میان آنها سازمان اطلاع رسانی و ارتباطات هیچ گونه تدابیری برای شبکه های تحریک کننده به خشونت و انزجار در نظر نگرفت.

همچنین دولت عراق اقدام به برکناری فرماندهان نظامی و امنیتی سازمان های مختلف امنیتی عراق در هفت استان از مجموع 18 استان عراق کرد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که موج جدید تظاهرات ها روز آدینه از سرگرفته می گردد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "برکناری فرماندهان امنیتی 7 استان از سوی دولت عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برکناری فرماندهان امنیتی 7 استان از سوی دولت عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید