تجهیز نیروی هوایی آمریکا با سلاح لیزری پرانرژی برای مقابله با پهپادها

به گزارش وبلاگ نوکیا، نیروی هوایی ارتش آمریکا برای مقابله با پهپادها، سلاح لیزری پر انرژی تهیه خواهد نمود.

تجهیز نیروی هوایی آمریکا با سلاح لیزری پرانرژی برای مقابله با پهپادها

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نوکیا، نیروی هوایی ارتش آمریکا دستور خرید دو سیستم سلاح لیزری پر انرژی برای مقابله با پهپادها یا اجسام پرنده را صادر کرد.

بر اساس بیانیه شرکت رایتون، این شرکت دو نمونه سیستم سلاح لیزری پر انرگی برای نیروهای نیروی هوایی ارتش آمریکا در خارج از این کشور تامین خواهد نمود.

این شرکت اضافه نمود که این سلاح با ستون های نور غیر قابل رؤیت به مقابله با اهداف متخاظم خواهد نمود.

دو سیستم سلاح لیزری پر انرژی برای شناسایی و سرنگون کردن پهپادها استفاده می گردد و می تواند چنین اشیای پرنده ای را با دقت بالا هدف قرار دهد.

بر اساس گزارش ها، ارتش انگلیس نیز میخواهد از تسلیحات لیزری و مبتنی بر فرکانس های رادیویی به منظور مقابله با نیروهای دشمن استفاده کند، این تسلیحات بر روی هلکوپتر و تجهیزات نظامی دیگر نصب می شوند، به همین منظور قراردادی به ارزش 162 میلیون دلار میان وزارت دفاع انگلیس و بعضی شرکت های خصوصی در این کشور منعقد شده تا نسل جدیدی از سلاح های مبتنی بر انرژی های نوین فراوری شوند.(جزئیات بیشتر)

سلاح های لیزری یادشده قادر به نابودی هدف با گرما و شوک های حرارتی بوده و سلاح های رادیویی نیز برای جنگ الکترونیک و مختل کردن رایانه ها به کار می روند. انگلیس سرمایه گذاری برای فراوری سلاح های رادیویی را از 30 سال قبل شروع نموده و میخواهد توانایی های خود را در این زمینه هم ارتقا دهد.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تجهیز نیروی هوایی آمریکا با سلاح لیزری پرانرژی برای مقابله با پهپادها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز نیروی هوایی آمریکا با سلاح لیزری پرانرژی برای مقابله با پهپادها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید