ترنجستان شهدا در بحران اقتصادی

به گزارش وبلاگ نوکیا فارس نوشت: محمدجعفر کبریایی مدیر کتابفروشی ترنجستان شهدا در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس به اوضاع این روزهای فروشگاه شهدا اشاره نمود و گفت: در روزهای اوج کرونا شرایط کتابفروشی ها هم بدتر شده است، حدود 5 ماهی است که اجاره ترنجستان شهدا را نتوانستیم تامین کنیم.

ترنجستان شهدا در بحران اقتصادی

وی با اشاره به اینکه چک های صادر شده برگشت خورده است و هنوز حقوق اردیبهشت همکاران را کامل پرداخت ننموده ایم، گفت: این روزها با حداکثر نیروها و حداقل فروش مواجهیم،اجاره ها و حقوق پرسنل مسئله ای شده است.

کبریایی ضمن اشاره به میزان اجاره بهای این فروشگاه در میدان شهدا گفت: اجاره ماهانه فروشگاه 8 میلیون تومان است اما با فروش کمتر از 300 هزار تومان قادر به پرداخت دستمزد و اجاره نیستیم.

مدیر کتابفروشی شهدا توضیح داد: اردیبهشت ماه در سامانه اعلامی وزارت ارشاد ثبت نام کردیم تا وام دریافت کنیم اما نه از وام خبری شده و نه از تسهیلات، وعده های وزارت ارشاد هیچ کدام عملیاتی نشد!

به گفته وی، در حال حاضر فروشگاه ترنجستان شهدا 4 نیرو دارد، همان 4 نفر هم به شکل شیفتی در فروشگاه حاضر می شوند؛ در سال جدید نه اجاره فروشگاه را پرداخت نموده ایم و نه حقوق و تقریبا 40 میلیون تومان بدهی داریم که باید به سرعت تسویه کنیم.

وی در انتها از مسئولان وزارت ارشاد درخواست کرد به شرایط موجود کتابفروشی ها رسیدگی کند و در امر اعطای وام تسریع بخشد.

لازم به ذکر است، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد تیرماه اعلام نموده بود: اصلی ترین برنامه معاونت امور فرهنگی برای حمایت از ناشران، ایجاد فرصت های مناسب برای دریافت تسهیلات ویژه است؛ این اقدام با همکاری چند سازمان و بنگاه مالی دولتی و خصوصی در حال اجرا است و به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد. همچنین با هماهنگی های اجرا شده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال صدور کارت اعتباری خرید فرهنگی هستیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ترنجستان شهدا در بحران اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترنجستان شهدا در بحران اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید