تصاویر ، مریخ نورد کنجکاوی به یک منطقه مهم رسید ، چالشی تازه در سیاره سرخ

به گزارش وبلاگ نوکیا، مریخ نورد به منطقه ویژه ای رسیده است که گمان می رود با خشک شدن آب و هوای مریخ شکل گرفته باشد.

تصاویر ، مریخ نورد کنجکاوی به یک منطقه مهم رسید ، چالشی تازه در سیاره سرخ

به گزارش وبلاگ نوکیا و به نقل از وب سایت ناسا، مریخ نورد کنجکاوی ناسا پس از سفر در تابستان سال جاری به وسیله یک گذرگاه باریک و ماسه ای، اخیراً به واحد سولفات دار رسید؛ منطقه ای که مدت ها در پی رسیدن به آن بود؛ کوه شارپ که غنی شده با مواد معدنی نمکی است.

دانشمندان فرض می نمایند که میلیاردها سال پیش، نهرها و برکه ها با خشک شدن آب، مواد معدنی را از خود بر جای گذاشته اند. با فرض صحت این فرضیه، این کانی ها سرنخ های وسوسه انگیزی در خصوص چگونگی و چرایی تغییر آب و هوای سیاره سرخ از بیشتر شبیه به زمین به بیابان یخ زده امروزی ارائه می دهند.

این مواد معدنی سال ها قبل از فرود کنجکاوی در سال 2012 به وسیله مدارگرد شناسایی مریخ ناسا مشاهده شد، بنابراین دانشمندان مدت زیادی منتظر تماشا این زمین از نزدیک بودند. بلافاصله پس از رسیدن، مریخ نورد مجموعه متنوعی از انواع سنگ ها و نشانه هایی از آب گذشته را کشف کرد، از جمله گره هایی با بافت پاپ کورنی و مواد معدنی نمکی مانند سولفات منیزیم، سولفات کلسیم (از جمله گچ) و کلرید سدیم (نمک معمولی خوراکی).

آنها سنگی به نام کانایما را برای سی و ششمین نمونه مأموریت انتخاب کردند که انتخاب آن کار آسانی نبود. در کنار ملاحظات علمی، تیم باید سخت افزار مریخ نورد را نیز در نظر می گرفت.

بیشتر بخوانید:

  • کشف عجیب مریخ نورد استقامت | چه پاسخی می توان برای این تصویر ارائه کرد؟

کنجکاوی در انتهای بازوی 2 متری خود از یک مته کوبشی یا چکشی چرخشی استفاده می نماید تا نمونه های سنگ را برای تجزیه و تحلیل پودر کند. ترمزهای فرسوده روی بازو اخیراً تیم را به این نتیجه رساند که بعضی از سنگ های سخت تر ممکن است برای حفاری ایمن احتیاج به چکش بیش از حد داشته باشند.

سوراخ هایی که مریخ نورد کنجکاوی حفر نموده است.

دانشمندان این ماموریت مشتاقانه منتظر تجزیه و تحلیل بخش هایی از نمونه با ابزار شیمیایی و کانی شناسی (CheMin) و ابزار بررسی نمونه در مریخ هستند.

صفحه مریخ نورد کنجکاوی در توییتر نیز در این باره نوشت:

من رسیدم!

پس از طی مسیری به وسیله گذرگاه شنی، پایان در بخشی از کوه شارپ هستم که با مواد معدنی نمک غنی شده است. من قبلاً طعم این منطقه نمکی را که دانشمندان تیم من معتقدند ممکن است با خشک شدن آب و هوای مریخ شکل گرفته باشد، چشیده ام.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، مریخ نورد کنجکاوی به یک منطقه مهم رسید ، چالشی تازه در سیاره سرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، مریخ نورد کنجکاوی به یک منطقه مهم رسید ، چالشی تازه در سیاره سرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید