تیزر رسمی ریلمی 9 پرو و پرو پلاس قبل از رونمایی منتشر شد

به گزارش وبلاگ نوکیا، ریلمی میخواهد فردا رسما از گوشی های ریلمی 9 پرو و پرو پلاس رونمایی کند به همین دلیل امروز شاهد انتشار تیزر رسمی آن ها بودیم که اطلاعات کامل آن ها را برایمان فاش کرد.

تیزر رسمی ریلمی 9 پرو و پرو پلاس قبل از رونمایی منتشر شد

ریلمی یکی از پیروز ترین شرکت های چینی تولیدکننده گوشی هوشمند به شمار میرود که حتی بعضی از محصولات آن در کشور ما هم در دسترس واقع شده است. این شرکت مانند شیائومی گوشی های نسبتا قدرتمند را با قیمت بسیار مناسب راهی بازار می نماید برای همین در میان کاربران از محبوبیت بالایی هم برخوردار است.

این طور که به نظر می رسد، شرکت چینی میخواهد فردا از گوشی های نو خود با نام ریلمی 9 پرو و پرو پلاس رونمایی کند و به همین دلیل تیزری را در رابطه با آن ها منتشر کرد که به لطف آن توانستیم به مشخصات فنی کامل این دو گوشی دسترسی داشته باشیم. البته پیش از این هم خبرهایی در رابطه با آن ها منتشر می شد اما از آنجایی که این تیزر رسمی است، می توانیم از بابت درست بودن آن ها اطمینان داشته باشیم.

ریلمی 9 پرو پلاس به عنوان گوشی قدرتمندتر از تراشه Dimensity 920 بهره می برد که تراشه نسبتا قابلی است. مدیاتک در طراحی این تراشه از لیتوگرافی 6 نانومتری استفاده نموده که درون آن هشت هسته از نوع Cortex-A78 و A55 با فرکانس 2.5 و 2.0 گیگاهرتز قرار گرفته اند.

دوربین اصلی این محصول سنسور IMX766 ساخت سونی است که 50 مگاپیکسل بزرگی دارد و میزان سنسور و پیکسل آن به ترتیب به 1/1.56 اینچ و 1.0 میکرومتر می رسد. ریلمی آن قدر از کیفیت بالای این دوربین مطمئن است که پیش تر اعلام نموده بود این محصول از لحاظ کیفیت عکاسی با پرچم دارهای قدرتمندی چون پیکسل 6، شیائومی 12 و حتی گلکسی S21 اولترا قابل مقایسه خواهد بود.

ریلمی 9 پرو پلاس بعلاوه از نمایشگر AMOLED با حسگر اثرانگشت درون صفحه بهره خواهد برد که گفته می گردد امکان شمارش ضربان قلب کاربر را هم خواهد داشت. قابلیتی که چندسالی است در گوشی های اندرویدی شاهد آن نیستیم. این نمایشگر علاوه بر قابلیت یادشده از رفرش ریت 90 هرتز نیز پشتیبانی می نماید که اگرچه دوست داشتیم 120 هرتز باشد اما با این حال 90 هرتز همواره تعادلی است بین لذت بردن از کار با گوشی و بعلاوه مصرف کمتر انرژی.

یکی از مجذوب کننده ترین قابلیت های ریلمی 9 پرو پلاس که به نظر می رسد در مدل پرو هم شاهد آن خواهیم بود، پنل پشتی با قابلیت تغییر رنگ است. این قابلیت بر اساس شرایط نوری محیط، رنگ پنل پشتی را تغییر می دهد که در نوع خود بسیار جالب است. در نهایت باید به شارژر سریع 60 واتی اشاره کنیم که وظیفه شارژ گوشی را برعهده خواهد داشت و خوشبختانه درون جعبه هم شاهد حضور آن خواهیم بود.

می رسیم به ریلمی 9 پرو که قرار است به تراشه اسنپدراگون 695 مجهز گردد. این تراشه هم 6 نانومتری است و در آن از دو هسته قدرتمند Cortex-A78 و شش هسته کم مصرف Cortex-A55 با فرکانس 2.2 و 1.7 گیگاهرتز استفاده شده است که برای یک محصول میان رده تا مالی کاملا مناسب است. باتری بکار رفته در این گوشی 5000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود که کاربر می تواند با شارژر 33 واتی موجود درون جعبه با سرعت قابل قبولی آن را شارژ کند.

در این محصول دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی خواهد بود و نباید انتظار داشته باشیم در حد و میزان های پرچم دارها عکاسی یا فیلم برداری کند. روی پنل جلو تفاوت بیشتری بین این مدل و مدل پرو پلاس شاهد هستیم. نمایشگری که ریلمی برای مدل 9 پرو در نظر گرفته از رفرش ریت 120 هرتزی برخوردار است اما نوع پنل LCD است که این می تواند در مصرف انرژی تأثیر منفی بگذارد چرا که LCD از حالت تیره واقعی هم پشتیبانی نمی نماید که کاربر بتواند از این طریق اندکی از مصرف باتری بکاهد. از جمله قابلیت های مشترک دو محصول می توان به پشتیبانی از NFC، اندروید 12 به عنوان سیستم عامل پیش فرض و بعلاوه رابط کاربری ریلمی UI 3.0 اشاره نمود.

ریلمی 9 پرو و پرو پلاس فردا رسم رونمایی می شوند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "تیزر رسمی ریلمی 9 پرو و پرو پلاس قبل از رونمایی منتشر شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "تیزر رسمی ریلمی 9 پرو و پرو پلاس قبل از رونمایی منتشر شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیزر رسمی ریلمی 9 پرو و پرو پلاس قبل از رونمایی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید