خبرنگاران حمایت کشورهای غربی از دولت موقت لیبی

به گزارش وبلاگ نوکیا، نیویورک- خبرنگاران- آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در بیانیه ای مشترک از رای اعتماد به کابینه دولت موقت وحدت ملی لیبی استقبال کردند.

خبرنگاران حمایت کشورهای غربی از دولت موقت لیبی

به گزارش وبلاگ نوکیا از وزارت خارجه آمریکا، در این بیانیه مشترک آمده است: از رای اعتماد بیشتر کنندگان مجلس لیبی به کابینه منتخب عبدالحمید الدبابا نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی استقبال می کنیم.

این کشورها افزوده اند: ما مردم لیبی را به خاطر عزم راسخ برای بازگرداندن وحدت به کشورشان تحسین می کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما از همه بازیگران لیبیایی بخاطر مشارکت سازنده و تسهیل در این رای گیری توسط نهادی که کننده صدای مردم لیبی است، تقدیر می کنیم.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا تاکید کردند: این نتیجه یک گام اساسی در راستا اتحاد نهادهای لیبی و یک راهکار سیاسی جامع برای بحرانی است که لیبی و مردم آن را آزمایش کرده است.

این بیانیه خاطرنشان می کند: از طریق فرایند برلین ، ما به حمایت از مردم لیبی و تلاش های سازمان ملل متحد همراه با شرکای خود ادامه خواهیم داد.

در این بیانیه از همه مقامات فعلی و بازیگران لیبی خواسته شده است مسئولیت یکسانی را نشان دهند و یک واگذاری آرام و سازنده همه صلاحیت ها را تضمین کنند.

سازماندهی انتخابات آزاد و منصفانه ریاست جمهوری و پارلمانی در 3 دیماه 1400، انتقال قدرت به رهبران منتخب دموکراتیک، اجرای کامل توافقنامه آتش بس 2 آبان 1399، آغاز فرایند آشتی ملی و رفع نیازهای اساسی مردم لیبی انتظاری است که از دولت موقت مطرح شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حمایت کشورهای غربی از دولت موقت لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمایت کشورهای غربی از دولت موقت لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید