خبرنگاران مدیرکل آموزش و پرورش فارس: ما فقط ناظر امور اجرایی سرویس مدارس هستیم

به گزارش وبلاگ نوکیا، شیراز- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در سال تحصیلی 1399- 1400 سازمان حمل و نقل شهرداری شیراز مسوول تخصیص سرویس مدارس دانش آموزان این شهر است و آموزش و پرورش تنها نقش نظارتی بر امور اجرایی این سرویس ها را دارد.

خبرنگاران مدیرکل آموزش و پرورش فارس: ما فقط ناظر امور اجرایی سرویس مدارس هستیم

به گزارش وبلاگ نوکیا به نقل از خبر دریافتی از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرهاد اسماعیلی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 123هزار دانش آموز از خدمات سرویس مدرسه در شهر شیراز بهره بردند گفت: برای سال تحصیلی 1399- 1400 طبق مصوبه کارگروه ماده 19 که در راس آن وزیران کشور، آموزش و پرورش و راه و شهرسازی هستند، سازمان حمل و نقل شهرداری شیراز متولی معین خودرو، معین صلاحیت رانندگان و معین مسافت در سرویس مدارس شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: بر اساس این دستورالعمل، انجمن اولیا و مربیان به نمایندگی از آموزش و پرورش، ناظر بر حسن انجام کار و عملکرد سازمان حمل و نقل شهرداری در زمینه ارائه خدمات مطلوب سرویس به دانش آموزان است.

وی با تاکید براینکه سال جاری مدیران هر مدرسه خود طرف قرارداد با شرکت های حمل و نقل برای دریافت خدمات سرویس هستند، گفت: با توجه به تغییراتی که در عقد قراردادها صورت گرفته، برخلاف سال های قبل که وجوه سرویس مدارس در حساب دولتی و جاری یک مدرسه تجمیع می شد، در سال تحصیلی جدید وجوه سرویس دانش آموزان هر مدرسه به حساب همان مدرسه واریز می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تقدیر از زحمات سازمان دانش آموزی در راهنمایی سرویس مدارس در چند سال اخیر، در مورد علت جابه جایی این مسئولیت گفت: اجرا، برنامه ریزی و ساماندهی سرویس مدارس تابع مصوبات کارگروه ماده 18 و تایید فرماندار شهر شیراز است.

وی با تاکید بر اینکه در چند سال گذشته و به خصوص در دوسال اخیر وزارت آموزش و پرورش رسما سازمان دانش آموزی را ناظر بر اجرای سرویس مدارس نموده بود، گفت: کارگروه ماده 18 و مصوبات آن معین نماینده شرایط سرویس مدارس در هرسال تحصیلی است که این کارگروه در جلسات خود برای سال تحصیلی جدید این مسوولیت را برعهده سازمان حمل و نقل شهرداری گذاشته است.

اسماعیلی اضافه کرد: سال جاری اولیا و دانش آموزان برای معین سرویس باید به سامانه سپند که زیر نظر شهرداری است مراجعه نمایند و معین و تامین خودرو برای دانش آموزان به وسیله این سامانه انجام می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در مورد امکانات این سامانه گفت: هنوز این سامانه در اختیار آموزش و پرورش قرار نگرفته و در دسترس ما نیست و از همین اگر نقصی هم در سامانه باشد قطعا با کوشش سازمان حمل و نقل شهرداری برطرف خواهد شد.

در سال تحصیلی 98- 99 بیش از 123 هزار دانش آموز با همکاری نزدیک به 10 هزار راننده در قالب 36 هزار و 879 سرویس در شیراز جابه جا شدند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مدیرکل آموزش و پرورش فارس: ما فقط ناظر امور اجرایی سرویس مدارس هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل آموزش و پرورش فارس: ما فقط ناظر امور اجرایی سرویس مدارس هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید