رونق گردشگری در گرو یکپارچه سازی خدمات بر بستر وب

به گزارش وبلاگ نوکیا، میزگرد آنالیز چالش ها و فرصت های گردشگری با موضوع رونق دادن به گردشگری در فصل زمستان و حضور فعالان حوزه گردشگری در تاریخ 7 آذر ماه 97 در دفتر خبرنگاران برگزار گردید. علی احمدی مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری هما خوش گشت، در این میزگرد اعلام کرد: یکی از موضوعات قابل توجه در گردشگری، فرهنگ هر منطقه بوده که خاص همان منطقه است. ما باید در سفر به هر نقطه از کشور، به قوانین، آداب و رسوم و سنن آن منطقه پایبند باشیم؛ این فرهنگ های مختلف باید به شکلی تعریف شده، وجود داشته باشد و فعالان حوزه گردشگری این موضوعات را برای مخاطبان تشریح نمایند.

رونق گردشگری در گرو یکپارچه سازی خدمات بر بستر وب

ضرورت اضافه شدن بندها و الحاقیه هایی به قوانین گردشگری در سفرها

این فعال حوزه گردشگری در بخش توریسم، درباره قوانین سفر گفت: دستورالعمل ها در دو بخش قوانین کل و قوانین داخلی مشخص می شوند؛ بخش اول به وسیله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعریف شده و بعضی قوانین داخلی شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری و یا برگزارنماینده تورها هستند.وی اضافه کرد: ما ایرانی ها مردمانی هستیم که مکتوب عمل نمی کنیم؛ در سفرها باید بندها و الحاقیه هایی به قوانین گردشگری اضافه گردد تا بتوانیم راحت تر و طبق اصول بهتری سفر کنیم.

احمدی با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری سازمان یا مرجعی نبوده تا فعالان را گرد هم بیاورد و به خلق ایده ها بپردازند، گفت: شاید اگر این اتفاقات در حوزه گردشگری بیفتد نتایج جدیدی گرفته گردد که به پیشرفت دوچندان این صنعت یاری کند.

لزوم استاندارد سازی تورها بر اساس مشتری مداری

مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری هما خوش گشت در مقایسه تورهای کویرگردی ایران و دبی گفت: دبی کشوری است که سرمایه خود را به وسیله منابع خدادادی تامین می نماید؛ در کشوری مثل دبی شرایط گردشگری تثبیت شده ای وجود دارد و بستر استانداردی را برای شرکت هایی که در این زمینه فعال هستند را به طور کامل فراهم نموده است. در شرکت های ایرانی اجرای استاندارد تورها مستلزم هزینه های بسیاری است؛ در ایران تا وقتی استانداردسازی های بین المللی را در حوزه مشتری مداری انجام ندهیم، نمی توانیم یک مجموعه را پویا نگه داریم.

احمدی در ادامه درباره منطقه ها گردشگری ایران بیان نمود: شناسایی جاذبه های گردشگری در کشور به رونق این صنعت بسیار یاری می نماید. ما به عنوان فعالان این صنعت می بایست به شناسایی منطقه ها مختلف بپردازیم.

دریچه های تبلیغاتی در گردشگری بسیار ضعیف عمل می نمایند

مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری هما خوش گشت با تاکید بر اینکه در صنعت گردشگری تبلیغات موضوع بسیار جدی و مهمی است، گفت: در این صنعت باید به تبلیغات ایمان داشته باشیم؛ دریچه های تبلیغاتی در گردشگری بسیار ضعیف عمل می نمایند.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات توسعه تکنولوژی به تدریج فرصت ها را از آژانس ها می گیرد، اضافه کرد: در جهان موضوع تکنولوژی برخلاف کشور ما به نقطه تعادل رسیده است؛ مراکز خدمات حوزه گردشگری فعالیت درستی ندارند و برنامه ای برای آنها تعریف نشده است. در کشور ما منطقه ها دیدنی بسیاری وجود دارد که به روز نشده اند.

احمدی با تاکید بر اینکه فعالیت در حوزه گردشگری فقط فروش بلیط نیست، بیان نمود: هزاران خدمت دیگر در این حوزه وجود دارد؛ هتل داری در ایران سنتی است اما با این وجود ما، در مجموعه هما خوش گشت با طراحی سیستم OTA (Open Travel Alliance) پیروز به یکپارچه سازی ارائه خدمات 120 هتل به صورت100درصد آنلاین در سراسر کشور شده ایم. در این سیستم جامع یک هزار و 460 هتل در ایران تعریف شده است که همه خدماتی که می توانند به مسافران بدهند را وارد این سیستم نموده اند و خدمات متحدالشکلی در دسترس است.

پوشش ریسک گردشگری در ایران خیلی پایین است

وی در ادامه با اشاره به اینکه در خیلی از زمینه های گردشگری قانونی نداریم، گفت: بسیاری از افرادی که در این حوزه ها مشغول به کار شده اند، دانش دانشگاهی این حوزه را ندارند و این موضوع باعث می گردد حتی با گذشت زمان نیز به هیچ عنوان نتوانند دید گردشگری را در فعالیت های خود پیاده کند. این مطلع حوزه گردشگری در بخش توریسم بعلاوه اضافه کرد: بحث پوشش ریسک گردشگری در ایران خیلی پایین است؛ شرکت های بیمه در برنامه ریزی خود می توانند پکیج های مختلفی را به مسافران بدهند و سفرهای استانداردی را برای مسافران ایجاد نمایند.احمدی نیز در سرانجام این میزگرد با بیان اینکه توانمند کردن سیستم های گردشگری در کشور موضوع مهمی به شمار می رود، بیان نمود: گردشگری می تواند میلیاردها دلار درآمدزایی داشته باشد در صورتی که از سووی دولت حمایت و توجه لازم به این موضوع صورت بگیرد.

منبع: همگردی

به "رونق گردشگری در گرو یکپارچه سازی خدمات بر بستر وب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق گردشگری در گرو یکپارچه سازی خدمات بر بستر وب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید