زندگی در پنت هاوس های چند میلیاردی تهران چگونه است؟

به گزارش وبلاگ نوکیا، در پایتخت ایران، خانه هایی با قیمت متری یک میلیون تومان در فاصله یکی دو ساعتی از خانه هایی قرار گرفته اند که هزینه رهن، اجاره یا خرید آن ها به قدری گران است که به دلار یا یورو محاسبه می گردد. در این مطلب به سراغ خانه های مجلل و گران تهران رفته ایم. خانه هایی که قیمت آن نه تنها با کل خانه های شهر تفاوت دارند، بلکه با سایر واحدهای مسکونی همان ساختمان نیز فرق می نماید. این خانه ها که به اصطلاح پنت هاوس نام گرفته اند در گروه گران قیمت ترین و مجلل ترین خانه های تهران قرار دارند.

زندگی در پنت هاوس های چند میلیاردی تهران چگونه است؟

ویژگی ها و امکاناتی که پنت هاوس در اختیار ساکنین قرار می دهد، نسبت به امکانات سایر واحدهای مسکونی تفاوت بسیار چشمگیری دارد. البته باید گفت تفاوت پنت هاوس ها فقط در امکانات و تسهیلات جانبی با واحدهای دیگر فرق ندارند، بلکه در نقشه ساخت، مواد اولیه و مصالح ساختمانی هم متفاوت هستند. مواد به کار رفته در ساخت پنت هاوس ها یک برج، بسیار مرغوب تر و گران قیمت تر از مواد اولیه ساخت سایر واحدهای مسکونی همان برج است. اما پیش از آنکه امکانات و قابلیت های پنت هاوس های تهران را آنالیز کنیم، بهتر است ببینیم دقیقا به چه خانه هایی پنت هاوس گفته می گردد؟

پنت هاوس ها چه خانه هایی هستند؟

در یک تعریف ساده و کلی از پنت هاوس، می توان گفت به بالاترین واحد مسکونی برج های گران قیمت، پنت هاوس گفته می گردد. البته این تعریف برای واحدهای بالایی هتل های مجلل هم مورد استفاده قرار می گیرد. امکانات جانبی پنت هاوس برج های مسکونی یا هتل ها، بسیار لوکس و مجلل است. بنابراین قیمت های نجومی برای این واحدها نیز دور از ذهن نخواهد بود. متراژ پنت هاوس ها در بیشتر موارد نسبت به متراژ سایر واحدهای مسکونی کمتر است؛ اما در عوض پنت هاوس ها به حیاط و استخر اختصاصی مجهز هستند.

شاید برای شما هم جالب باشید که بدانید کلمه پنت هاوس برای خانه های لوکس و گران قیمت از کجا آمده است؟ پنت هاوس (penthouse) به صورت لغوی به معنای اتاقک بالای بام است. در زمان های بسیار قدیم هنرمندان، نقاشان، افراد بی بضاعت یا مستمندان درآمد بسیار کمی داشتند. به همین دلیل توان اقتصادی کافی برای سکونت در خانه های عظیم را نداشتند. این موضوع باعث شده بود پیدا کردن خانه ای برای سکونت سخت گردد. در نتیجه این افراد اغلب اتاقک بالایی خانه یا همان اتاق زیر شیروانی خانه ها را برای سکونت خود اجاره می کردند.

کاربری اصلی این اتاق ها برای انباری خانه بود. به همین دلیل متراژ آن ها اغلب کمتر از واحدهای اصلی در نظر گرفته می شد.؛ اما با توجه به آن که اتاق زیر شیروانی، انباری یا همان پنت هاوس در بالاترین طبقه خانه قرار داشت منظره زیبای شهر از پنجره های آن بسیار چشم نواز بود. به تدریج، افراد متمول و ثروتمند جامعه متوجه زیبایی خاص این اتاقک ها شدند و به سکونت در آن ها علاقه بیشتری نشان دادند. این موضوع باعث شد در معماری خانه ها تغییرات زیادی به وجود آید و پنت هاوس یا همان اتاقک بالای خانه کم کم به جای انباری، به عنوان اتاق ویژه ساکنان مورد استفاده نهاده شد. در نتیجه امکانات بیشتری برای پنت هاوس در نظر گرفته شد. در حال حاضر پنت هاوس نه تنها محقرترین بخش خانه محسوب نمی گردد، بلکه یکی از مجلل ترین و لوکس ترین بخش های ساختمان های چند طبقه و لوکس به شمار می آید.

تولد پنت هاوس ها در نیویورک

ایده ساخت پنت هاوس ها اولین بار در سال 1920 مطرح شد. سال 1920میلادی، اقتصاد آمریکا به طرز چشمگیری رشد کرد. این شکوفایی ناگهانی بسیاری از مرفهین و ثروتمندان قلب آمریکا یعنی نیویورک را به فکر سکونت در خانه هایی خاص انداخت. بنابراین اولین برج های مجلل و به تبعیت از آن اولین پنت هاوس های مجلل طراحی و ساخته شدند. اولین پنت هاوس دنیا متعلق به ناشر ثروتمند آمریکایی کوندی ناست بود. این خانه گران قیمت و مجلل در سال 1923 طبق نقشه دقیقی طراحی و ساخته شد. در هر طبقه از خانه مورد نظر سه واحد قرار داشت و در نهایت اتاق استراحت خدمتکاران روی بام در نظر گرفته شد؛ اما در سال 1924 این ناشر آمریکایی تغییرات قابل توجهی در طراحی و ساخت پنت هاوس ایجاد کرد. طبق تغییرات، طبقه آخر این خانه مجلل به یک پنت هاوس مجلل تبدیل شد. پنت هاوس آقای کوندی ناست دارای پلکان مجزا و سالن بازی اختصاصی بود. علاوه براین در این واحد یک اتاق ویژه برای جلسات خانوادگی در نظر گرفته شد. در آخر کل پنت هاوس به سبک فرانسوی دکور شد.

برخی امکانات پنت هاوس ها

همانطور که گفته شد، پنت هاوس ها امکانات بسیار خاص و منحصر به فردی دارند که باعث شده قیمت سکونت در این واحدها بسیار بالاتر از سایر واحدهای مسکونی باشد. در ادامه برخی از این امکانات را آنالیز می کنیم:

اتاق خواب مستر

پنت هاوس ها به اتاق خواب مستر مجهز هستند. اتاق خواب مستر به اتاقی گفته می گردد که همه و همه امکانات مورد احتیاج برای افراد در آن قرار گرفته است. برای مثال یک اتاق خواب مستر دارای فضای بسیار عظیم برای قرار دادن تخت، کاناپه، چند کمد و میز آرایش خواهد بود. اتاق خواب مستر به سرویس بهداشتی ویژه و اختصاصی مجهز است. این اتاق ها همچنین نور پردازی خاصی دارند. برای مثال نور ویژه مطالعه، نور ویژه خواب، نور برای روز یا شب و… اتاق مستر علاوه بر نور پردازی کنترل شده، تهویه و موزیک ویژه دارد. در مجموع اتاق مستر به خانه ای در ابعاد کوچک شباهت دارد که در آن همه احتیاجهای روزانه فرد برآورده خواهد شد.

روف گاردن

روف گاردن باغچه ای شخصی است که اغلب پنت هاوس ها به آن مجهز هستند. این ویژگی باعث ایجاد فضای سرسبز و با نشاط برای ساکنان خواهد شد. انواع گیاه های زیبا، درختچه های خاص و در کل پوشش گیاهی منحصر به فرد و چشم نواز روف گاردن کنار منظره بی نظیر پنت هاوس ترکیب فوق العاده ای برای آرامش و تمدد اعصاب ایجاد می نماید.

آسانسور اختصاصی

با توجه به اینکه پنت هاوس در بالاترین طبقه برج قرار گرفته است، استفاده از آسانسور اشتراکی با سایر اهالی ساختمان وقت گیر خواهد بود. به همین دلیل بسیاری از پنت هاوس ها به آسانسور ویژه و اختصاصی مجهز هستند. این موضوع باعث می گردد ساکنان پنت هاوس بدون فوت وقت به واحد خود رفت و آمد نمایند.

استخر، سونا و جکوزی

یکی از هیجان انگیزترین امکانات پنت هاوس ها داشتن استخر، سونا و جکوزی اختصاصی است. بسیاری از پنت هاوس ها به استخر اختصاصی در خود واحد مجهز هستند و ساکنان می توانند در هر زمان به راحتی از استخر خود استفاده نمایند. استخر پنت هاوس ها اغلب در تراس قرار گرفته است. بنابراین ساکنان می توانند ضمن شنا از منظره زیبای شهر لذت ببرند.

تراس ویژه با متراژ بالا

تراس پنت هاوس ها با پوشش گیاهی خاص و استخر، جذاب ترین بخش آن ها محسوب می گردد. ساکنان می توانند از آلاچیق تراس در همه فصل های سال استفاده نمایند و ضمن تماشای منظره کم نظیر شهر، اوقات خوشی را سپری نمایند.

باشگاه شخصی

از دیگر امکانات خاص پنت هاوس ها، باشگاه خصوصی آن ها است. اغلب پنت هاوس ها به یک باشگاه شخصی با همه امکانات مجهز هستند که ساکنان می توانند در ساعت دلخواه خود از دستگاه های ورزشی آن استفاده نمایند. اغلب پنت هاوس ها به دو تا چهار تا از امکانات بالا مجهز هستند. بنابراین هریک به تناسب امکانات و قابلیت های خود قیمت مشخصی دارند.

قیمت رهن یا اجاره پنت هاوس ها

پیدا کردن پنت هاوس برای خرید، بسیار سخت است. چرا که بیشتر صاحبان پنت هاوس ها تمایلی به فروش واحد خود ندارند. بنابراین اگر به دنبال سکونت در این واحدها هستید، بهتر است به رهن یا اجاره آن قانع شوید. در سطح تهران پنت هاوس های زیادی برای رهن و اجاره وجود دارد. در این بخش قیمت رهن یا اجاره برخی پنت هاوس ها را آنالیز می کنیم.

یک پنت هاوس 850 متری در فرمانیه شرقی (دیباجی) در حدود 15.000 دلار برای رهن قیمت گذاری شده است. این پنت هاوس به 4 خواب مستر، روف گاردن، دو لاین آسانسور، لابی دوبلکس، مبلمان و لوسترهای گران قیمت و… مجهز شده است.

پنت هاوس دیگری در منطقه کوهسار با متراژ 300 متر و تراس 100 متری با قیمت 900.000.000 تومان برای رهن کامل در نظر گرفته شده است. پنت هاوس مورد نظر با سه اتاق خواب در طبقه پنجم نهاده شده و به باشگاه، استخر، سونا و جکوزی مجهز شده است. این پنت هاوس همچنین سه سرویس بهداشتی، سالن ماساژ، لابی، سیستم امنیت داخلی و سیستم اطفا حریق دارد.

پنت هاوس تریبلکس ولنجک هم با متراژ 600 متر و 30 متر تراس حدود 5.500.000.000 تومان به رهن کامل داده شده است. از امکانات و ویژگی های این پنت هاوس هم می توان به سونا، استخر، جکوزی، روف گاردن، شوتینگ زباله، باشگاه، سالن کنفرانس، لابی و… اشاره نمود.

در نهایت، پنت هاوس جردن به قیمت 11.000 دلار یا 85.000.000 تومان برای رهن کامل واگذار می گردد. این پنت هاوس 700 متری، دارای استخر و سونا داخل واحد بوده و به 8 اتاق خواب مستر مجهز شده و مبله است. بنابراین در صورت رهن این واحد دغدغه تامین وسایل آن را نخواهید داشت.

همان طور که گفته شد پنت هاوس ها امکانات ویژه و هیجان انگیزی در اختیار ساکنان قرار می دهند و در مقابل قیمت های نجومی و بسیار بالایی هم دارند. بنابراین در صورتی که قصد اجاره یا رهن پنت هاوس در تهران را دارید، پیشنهاد می کنیم ضمن در نظر گرفته بودجه خود، گزینه های مختلف را آنالیز کنید و پس از تحقیق کافی، برای رهن یا اجاره اقدام کنید. با توجه به مبلغ قابل توجهی که در این نوع معاملات جابه جا می گردد، نباید برای این نوع معاملات عجولانه تصمیم بگیرید. امیدواریم این مقاله برای رهن یا اجاره پنت هاوس در تهران به شما یاری نموده باشید و بتوانید با مطالعه آن هوشمندانه تر تصمیم بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید؟

منبع: هومینگ

به "زندگی در پنت هاوس های چند میلیاردی تهران چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در پنت هاوس های چند میلیاردی تهران چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید