شرایط آمریکا برای اختصاص بودجه به شرکت های تراشه سازی

به گزارش وبلاگ نوکیا به نقل از انگجت، این الزام یکی از شرایط متعدد سرمایه گذاری است که وزارت بازرگانی آمریکا هفته گذشته اعلام نمود. این وزارتخانه قبلا اعلام نموده بود درخواست ها برای دریافت یارانه طبق قانون CHIPS را در اواخر ماه ژوئن اعلام خواهد نمود. کنگره آمریکا در جولای 2022 میلادی بودجه ای 280 میلیارد دلاری را تایید کرد و 52 میلیارد دلار اعتبار مالیاتی و بودجه برای شرکت های سازنده نیمه رسانا در نظرگرفته شد تا فراوری در داخل کشور را توسعه دهند.

شرایط آمریکا برای اختصاص بودجه به شرکت های تراشه سازی

جینا ریموند وزیر بازرگانی آمریکا در این باره به وبلاگ نوکیا گفت: دریافت نمایندگان این یارانه باید توافقنامه ای امضا نمایند که توانایی آنها برای توسعه ظرفیت فراوری نیمه رسانا در کشورهای خارجی با شرایط نگران نماینده را به مدت 10 سال پس از دریافت وجه محدود می نماید.

ریموندو در سخنانش نامی از چین نبرد، اما دولت آمریکا این ابر قدرت را یک کشور با شرایط نگران نماینده می داند. علاوه بر آن وزیر بازرگانی آمریکا خاطرنشان کرد دریافت نمایندگان یارانه طبق قانون CHIPS نمی توانند در هر گونه تحقیق مشترک یا دریافت مجوز فناوری یا محصول حساس با یک شرکت خارجی با شرایط نگران نماینده فعالیت نمایند. این قانون احتمالا برای ناامید کردن شرکت های داخلی از امضای توافقنامه هایی طراحی شده که اخیرا خودروسازی فورد با CATL چین امضا نموده است.

ریموندو بعلاوه در این باره گفت: بعلاوه می خواهم به طور شفاف اعلام کنم بودجه CHIPS را نمی توان برای بازخرید سهام شرکت استفاده کرد. این یارانه برای سرمایه گذاری در امنیت ملی است نه آنکه شرکت های مذکور با استفاده از بودجه سودآوری خود را افزایش دهند.

علاوه بر این موارد وزارت بازرگانی آمریکا اعلام نموده شرکت هایی که خواستار دریافت بیش از 150 میلیون دلار یارانه هستند باید برنامه خود برای فراهم کردن خدمات نگهداری از کودک مقرون به صرفه قیمت برای کارمندان را نیز تعیین نمایند. به گفته ریموندو این شرط در حقیقت نشان دهنده شرایط بازار کار فعلی است. در بعضی موارد در صورتیکه شرکت دریافت نماینده یارانه به سود مازاد دست یابد، ممکن است دولت از آن بخواهد بخشی از وجه دریافتی را بازگرداند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شرایط آمریکا برای اختصاص بودجه به شرکت های تراشه سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط آمریکا برای اختصاص بودجه به شرکت های تراشه سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید