طرح پوشش محوطه شهریری مشکین شهر رونمایی شد

به گزارش وبلاگ نوکیا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از رونمایی طرح پیشنهادی پوشش بخش مکتب اوشاقلاری محوطه شهریری مشکین شهر اطلاع داد.

طرح پوشش محوطه شهریری مشکین شهر رونمایی شد

به گزارش وبلاگ نوکیا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر توضیح داد: پوشش محوطه شهریری یکی از مطالبات مردمی بوده و بعد از آنالیز و هم اندیشی در جلسات مکرر احداث آن به تصویب سازمان میراث فرهنگی رسیده است.

او اضافه کرد: در ادامه با همت کارشناسان اداره کل، شکل سازه و مواد اولیه ساخت آنالیز شد و در نهایت طرح پیشنهادی پوشش نیز به تصویب رسید.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل این سازه به شکل پیچ و مهره ای در قالب فلزی شیب دار قوسی شکل طراحی شده و به دلیل ویژگی آن برگشت پذیر است.

او اضافه کرد: ماکت طرح در حال ساخت است که به محض اتمام در محوطه شهریری در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

فلاحی اضافه کرد: با توجه به شرایط جوی منطقه پوشش سازه ای به شکل لایت پنل اجرا می گردد و نحوه اجرا در جلسات متعدد کارشناسی شده است.

او تاکید نمود: با برگزاری مناقصه این سازه تا سه ماهه نخست سال آینده اجرا می گردد و می تواند منجر به حفاظت مطلوب و فنی از سنگ افراشته های واقع در این محوطه گردد.

منبع: میراث آریا

به "طرح پوشش محوطه شهریری مشکین شهر رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پوشش محوطه شهریری مشکین شهر رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید