ماموریت بزرگ ترین هواپیمای ترابری آمریکا ، انتقال نیرو یا بردن مجروحان عین الاسد؟

به گزارش وبلاگ نوکیا، پرواز رفت و برگشت یک فروند هواپیمای فوق راهبردی C17 متعلق به ارتش آمریکا با کاربری آمبولانس هوایی از آلمان به ترکیه و برعکس ادعای بدون تلفات بودن حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد را با تردیدهای جدی روبرو می نماید.

ماموریت بزرگ ترین هواپیمای ترابری آمریکا ، انتقال نیرو یا بردن مجروحان عین الاسد؟

به گزارش وبلاگ نوکیا، آنالیز مسیرهای پروازی روز چهارشنبه هشتم ژانویه نشان می دهد یک فروند هواپیمای بویینگ C17 نیروی هوایی آمریکا از پایگاه هوایی رامشتاین در جنوب غربی آلمان به مقصد ترکیه (یا عراق) رفته و چند ساعت بعد دوباره به این پایگاه بازگشته است. رامشتاین مهم ترین و اصلی ترین پایگاه نیروی هوایی آمریکا و مرکز نیروهای هوایی ایالات متحده در اروپا و آفریقاست.

سی-17گلوبمستر3 بزرگ ترین و مجهزترین هواپیمای باربری موجود در نیروی هوایی آمریکاست و از ویژگی های مهم آن می توان به توانایی جابه جایی مجروحان جنگی در شرایط سخت اشاره نمود. پرواز رفت و برگشت این هواپیمای فوق راهبردی به منطقه درگیری ایران و آمریکا آن هم درست روز چهارشنبه هشتم ژانویه 2020 (18 دی ماه 98) از آن رو اهمیت دارد که آمریکا ادعا نموده نیروهایش در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد بغداد اصلا آسیب ندیده اند.

اما شواهد و قرائن نشان می دهد پرواز شماره BNDGE53 به احتمال فراوان با ماموریت آمبولانس هوایی برای منتقل کردن مجروحان حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان صورت گرفته است؛ مرکز نیروهای هوایی آمریکا و ناتو در اروپا که تجهیزات و امکانات پزشکی بسیار پیشرفته هم برای درمان مجروحان جنگی دارد.

هر چند فرماندهی نیروهای ائتلاف در عراق و مقام های وزارت دفاع و پنتاگون در آمریکا اعلام نموده اند حمله موشکی ایران به عین الاسد تلفات نداشته اما با توجه به پیشینه پنهانکاری ارتش آمریکا در موارد مشابه به نظر می رسد باید منتظر روزهای آینده و انتشار خبرهای مربوط به این حمله از منابع رسمی ماند.

منبع: همشهری آنلاین

به "ماموریت بزرگ ترین هواپیمای ترابری آمریکا ، انتقال نیرو یا بردن مجروحان عین الاسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت بزرگ ترین هواپیمای ترابری آمریکا ، انتقال نیرو یا بردن مجروحان عین الاسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید