متحدان اسد را تحریم می کنیم، لزوم اعمال فشار تهران و مسکو بر دمشق

به گزارش وبلاگ نوکیا به نقل از اسپوتنیک، سران کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا و کانادا با اتخاذ مواضعی مشترک، آمادگی خود را برای اِعمال تحریم هائی علیه متحدان بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کردند.

متحدان اسد را تحریم می کنیم، لزوم اعمال فشار تهران و مسکو بر دمشق

سرویس مطبوعاتیِ کاخ سفید در واکنش به پیشروی های اخیر ارتش و نیروهای مردمی سوریه علیه تروریست ها در این کشور با انتشار بیانیه ای در این باره اظهار داشت: آماده ایم تا تمهیدات محدودنماینده بیشتری را علیه افراد و یا نهادهائی که برای دولت سوریه و یا به نفع آن اقدام می نمایند؛ به اجرا درآوریم.

بیانیه مذکور بدون اشاره به یاری های پیدا و پنهان محور غربی- عبری- عربی در ایجاد و گسترش گروه های متعدد تروریستی در سوریه و عراق می افزاید: از همه گروه ها در سوریه می خواهیم تا از قوانین بشردوستانه بین المللی از قبیل کنوانسیون های ژنو در سوریه پیروی نمایند.

سرویس مطبوعاتیِ کاخ سفید اظهار داشت: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد درباره جنایت های جنگیِ ارتکاب شده در سوریه صحبت نموده است. نباید آن هائی که مسؤول این جنایت ها هستند از مصونیت برخوردار باشند.

این بیانیه تأکید کرد: از سازمان ملل می خواهیم تا درباره گزارش های مرتبط، تحقیق و تفحص به عمل آورده و شواهدی را جمع آوری کند تا بر اساس آن مرتکبین اینگونه جنایت ها، جوابگوی اقدامات خود باشند.

بیانیه کاخ سفید در خاتمه از ایران و روسیه نیز خواسته است تا از نفوذ خود برای تأثیرگذاری بر دولت سوریه پیرامون اوضاع حلب استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "متحدان اسد را تحریم می کنیم، لزوم اعمال فشار تهران و مسکو بر دمشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متحدان اسد را تحریم می کنیم، لزوم اعمال فشار تهران و مسکو بر دمشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید