مسابقه ادبی خان هشتم برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ نوکیا، خبرنگاران/خراسان رضوی همزمان با 25 اردیبهشت ماه 99 سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، فراخوان مسابقه ادبی (خان هشتم) به همت کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان خرسان رضوی در فضای مجازی منتشر می گردد.

مسابقه ادبی خان هشتم برگزار می گردد

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان خراسان رضوی؛ ابراهیم زره ساز، مدیر کل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان خراسان رضوی ضمن اشاره به اهمیت بازیابی هویت دینی، ملی و انقلابی در بچه ها و نوجوانان و نقش پررنگ ادبیات و متون کهن در دست یابی به این هدف گفت: عمده ترین شاخص های هویت ملی شامل دین، زبان، تاریخ و اساطیر مورد توجه فردوسی بوده و در شاهنامه بدان توجه شده است . امیدواریم فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کانون با بهره گیری از داستان های جذاب و آموزه های بی شمار شاهنامه بتواند راه را برای علاقه مندی و آشناسازی بیشتر بچه ها و نوجوانان با این گنجینه خرد، دانایی و اخلاق هموار کند.

این مسابقه ادبی برای گروه سنی 9 تا 13 سال از 25 اردیبهشت ماه آغاز و تا آخر خردادماه 99 ادامه می یابد.

شایان ذکر است؛ در جریان این فراخوان، کانون استان فایل صوتی خوانش داستان هفت خان شاهنامه را که برای بچه ها بازنویسی شده، به وسیله فضای مجازی در اختیار عموم قرار می دهد. بچه ها و نوجوانان با شنیدن هفت خان رستم، با استفاده از ذهن خلاق و توان ادبی خود داستان خان هشتم و اتفاقاتی که در آن خان برای رستم پیش می آید و گذر رستم از موانع را می نویسند و به دبیرخانه مسابقه ارسال می نمایند.

مهلت ارسال آثار تا سرانجام خردادماه 99 و تاریخ اعلام برگزیدگان 14 تیرماه همزمان با روز قلم است.

آثار منتخب در مجموعه ای گردآوری خواهد شد و برگزیدگان نیز علاوه بر تقدیر و دریافت هدایا، به عضویت بخش مکاتبه ای کانون در می آیند و به وسیله نامه و مکاتبه با مربیان، مهارت های نوشتن را می آموزند.

نحوه ارسال آثار نیز در فضای مجازی و به وسیله پیغام رسان به شماره 09382640815 است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مسابقه ادبی خان هشتم برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه ادبی خان هشتم برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید