ممنوعیت نمایندگی مجلس پس از سه دوره، سلامت انتخابات را بالا می برد

به گزارش وبلاگ نوکیا، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگان در انتخابات پس از سه دوره متوالی، سلامت انتخابات افزایش یافته و احتمال رانت و فساد در انتخابات نیز از میان می رود.

ممنوعیت نمایندگی مجلس پس از سه دوره، سلامت انتخابات را بالا می برد

هدایت الله خادمی در گفت وگو با وبلاگ نوکیا، درباره محاسن و معایب ممنوعیت کاندیداتوری کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از سه دوره متوالی، بیان نمود: از معایب این مصوبه این است که افراد توانمند که پس از مدتی تجربه کسب کرده اند، از مجلس شورای اسلامی کنار می روند.

خادمی اضافه کرد: اما از سوی دیگر از آنجا که رانت و فساد در کشور ما نهادینه شده، امکان دارد افرادی که سه دوره متوالی در مجلس شورای اسلامی حضور داشته اند، زیر ساختی برای خود فراهم کرده و در انتخابات بعدی از آن استفاده کنند، اما با این مصوبه این اتفاق رخ نخواهد داد.

کننده ایذه و باغملک گفت: از جمله محاسن این مصوبه این است که میدان برای افراد جوان تر و نخبه باز می شود و فرصت کسب تجربه نیز به آنها داده می شود. از نظر مجلس شورای اسلامی این مصوبه مغایرتی با قانون اساسی ندارد اما در نهایت نظر شورای نگهبان حائز اهمیت است.

خادمی همچنین درباره استانی شدن انتخابات مجلس گفت: در برخی از مناطق نگاه های قومی و طایفه ای وجود دارد که تا به حال اجازه نمی داد افراد شایسته بالا بیایند، اما با استانی شدن انتخابات افراد شایسته تری انتخاب خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ممنوعیت نمایندگی مجلس پس از سه دوره، سلامت انتخابات را بالا می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت نمایندگی مجلس پس از سه دوره، سلامت انتخابات را بالا می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید