نایب رئیس سندیکای برق ایران: رشد مصرف برق سالانه 5 تا 7 درصد است

به گزارش وبلاگ نوکیا، باقری گفت: با توجه به میزان رشد سالانه 5 تا 7درصدی مصرف برق کشور که معادل احداث 5 هزار مگاوات نیروگاه جدید است، به سرمایه گذاری حدود 5 میلیارد دلاری احتیاج دارد.

نایب رئیس سندیکای برق ایران: رشد مصرف برق سالانه 5 تا 7 درصد است

پیغام باقری، نایب رئیس سندیکای برق ایران نیز در گفت وگو با خبرنگاربا اشاره به وضعیت شبکه برق کشور اظهار کرد: با توجه به میزان رشد سالانه 5 تا 7 درصدی مصرف برق کشور که معادل احداث 5 هزار مگاوات نیروگاه جدید است به سرمایه گذاری حدود 5 میلیارد دلاری احتیاج دارد.

نایب رئیس سندیکای برق با اشاره به کاهش سرمایه گذاری در صنعت برق توضیح داد: کمبود منابع اقتصادی دولت در فصل بودجه ریزی، وزارت نیرو را با تنگنا های اقتصادی روبرو نموده است و بدهی وزارت نیرو و خاموشی های اخیر را می توان به همین کاهش سرمایه گذاری نسبت داد.

صنعت برق در فراوری تجهیزات برق خودکفاست

وی با اشاره به قیمت حامل های انرژی در کشور اعلام کرد: به دلیل تفاوت قیمت تکلیفی با سرانجامی کاهش سرمایه گذاری متناسب با رشد مصرف را به همراه داشته است و تا زمانی که این مشکل حل نگردد، مسائل پابرجا و ادامه دار خواهد بود.

باقری ادامه داد: بنا بر آمار های سازمان های بین المللی، ایران به لحاظ پرداخت یارانه به حامل های انرژی مانند نفت، گاز و برق در دنیا رتبه اول را دارد و این امر اتلاف منابع اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

نایب رئیس سندیکای برق با اشاره به هدفمند سازی یارانه اعلام کرد: مطابق با برنامه پنجم توسعه قرار بود تا سرانجام اجرای آن قیمت حامل های انرژی واقعی گردد، اما با وجود شروع برنامه ششم توسعه این طرح هنوز عملیاتی نشده است.

به گفته وی؛ اجرای ناصحیح هدفمندسازی یارانه ها و پرداخت وجه نقد، اثرات منفی آن را بیشتر نموده است.

نایب رئیس سندیکای برق گفت: پرداخت یارانه به این شکل اتلاف منابع کشور است و باید با حذف یارانه به توسعه زیرساخت کشور در بخش های بهداشت و آموزش و احتیاج های کشور بپردازیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نایب رئیس سندیکای برق ایران: رشد مصرف برق سالانه 5 تا 7 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نایب رئیس سندیکای برق ایران: رشد مصرف برق سالانه 5 تا 7 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید