نگاهی کلی بر شهر باکو و سفر به آن

به گزارش وبلاگ نوکیا، با گذشت زمان شهر باکو به یکی از توریستی ترین شهرهای جهان تبدیل شده است و رفتن به تور باکو با هزینه و صرف زمانی کوتاه برای گردشگران ایرانی امکان پذیر می باشد.

نگاهی کلی بر شهر باکو و سفر به آن

نگاهی کلی بر شهر باکو و سفر به آن

باکو رفته رفته در حال تبدیل شدن به یکی از توریستی ترین شهرهای دنیا است. خوشبختانه این شهر توریستی در مجاورت ایران قرار داشته و رفتن به تور باکو مخصوصا به لطف تور زمینی باکو با هزینه و صرف زمانی کوتاه برای توریستان ایرانی امکان پذیر است.

باکو، آمیزه ای از یک شهر مدرن و باستانی

باکو ترکیبی از یک شهر مدرن و یک شهر باستانی است؛ مرکز فرهنگی حیدر علی اف را باید قلب باکوی مدرن دانست. کافی است به این بنا از بیرون نگاهی بیندازید تا اعجاب معماری آن شما را میخکوب کند. این مرکز سال ها است به طور پیاپی برنده جایزه های مختلفی در حوزه معماری می شود. توریستان تور باکو بخش قابل توجهی از زمان خود را حین سفر در این مرکز می گذرانند، چرا که امکانات داخلی آن نیز همانند نمای بیرون سازه فوق العاده است.

در آن سو با ایچری شهر رو به رو هستیم که بخش قدیمی باکو محسوب می شود. این قسمت به طور تدریجی بین قرن 11 الی 19 ساخته شده و برخی آثار تاریخی آن عظمت خاصی دارند. برخی بخش های ایچری شهر به دوران پارینه سنگی برمی گردند. اینجا روزگاری زمانی پادشاهی امپراطوری هایی همچون ساسانی، زرتشتی، شیروانی و عثمانی بوده است، به همین دلیل اسرار زیادی را از تمدن های باستانی در دل دارد.

فرهنگ مردم این کشور، با وجود قرارگیری در قاره اروپا، شباهت زیادی با ایرانیان دارد، به همین دلیل توریست های ما در تور باکو به خوبی می توانند با مردم محلی ارتباط برقرار کنند. مساحت این شهر حدود 2 هزار کیلومتر مربع است (3 برابر تهران و 9 برابر شیراز)، با این حال، حدود 3.5 میلیون نفر جمعیت دارد. به همین دلیل برخلاف زمان سفر به تور تایلند و شهر شلوغی همچون بانکوک، با شهری آرام و دنج رو به رو خواهید شد.

پیشرفت سریع شهر باکو و افزایش توریست های آن

جمهوری آذربایجان توانسته پایتخت خود را تبدیل به یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی برای مردم سراسر دنیا کند. ارزش پول این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی کمتر است و این موضوع با در نظر دریافت جذابیت های توریستی باکو سبب انفجار در میزان محبوبیت آن نزد توریست ها شده است. با توجه به فاصله بسیار نزدیک کشور آذربایجان تا شهرهای ایران و در پی آن کاهش هزینه های پرواز، تور باکو برای ایرانیان بسیار ارزان تمام می شود.

پیشرفت آذربایجان در صنعت توریسم تا جایی ادامه پیدا کرده که امروز، میزبان تعداد قابل توجهی از مهم ترین رویدادهای ورزشی بین المللی است. به عنوان نمونه می توان به مسابقات بین المللی فرمول 1 اشاره کرد که توریست های زیادی تنها به بهانه آن راهی شهر باکو می شوند. مهمترین رویداد ورزشی اخیر که در این شهر برگزار شد، فینال لیگ اروپا بین تیم های چلسی و آرسنال بود.

برای توریستان ایرانی یک پیشنهاد ویژه به منظور سفر به تور باکو وجود دارد. به لطف مجاورت کشورمان با آذربایجان می توان به صورت زمینی به پایتخت این کشور سفر کرد. از مرز آستارا تا باکو فقط 3 ساعت فاصله وجود دارد! این موضوع سبب شده افراد زیادی به خاطر کاهش هزینه ها در پی خرید تور زمینی باکو، در سال چندین مرتبه به یکی از توریستی ترین شهرهای دنیا سفر کنند. آژانس مسافرتی بیسان گشت بر اساس بازخورد مسافران، یکی از بهترین برگزارکنندگان تور زمینی باکو است. کافی است با ورود به وب سایت این شرکت و مراجعه به صفحه مخصوص تورهای باکو، قیمت تورهای زمینی را با تورهای هوایی عادی مقایسه کرده و به تفاوت فاحش قیمت های این دو پی ببرید.

منبع: نمناک

به "نگاهی کلی بر شهر باکو و سفر به آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی کلی بر شهر باکو و سفر به آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید