نگرانی از سوء تغذیه 700 هزار کودک افغانستانی

به گزارش وبلاگ نوکیا، دفتر حمایت از بچه ها سازمان ملل متحد(یونیسف) گفت که 700 هزار کودک افغانستانی با سوء تغذیه روبه رو بوده و افغانستان سومین کشور با بحران غذایی به شمار می رود .

نگرانی از سوء تغذیه 700 هزار کودک افغانستانی

در گزارش این نهاد بین المللی آمده است که شمار بچه ها دارای سوء تغذیه در افغانستان در سال 2020 نسبت به سال 2019، 11 درصد افزایش یافته و صدهاهزار کودک به کمک های فوری مواد غذایی نیازمند هستند.

یونیسف با استناد به گزارش شبکه جهانی علیه بحران موادغذایی، ابراز نگرانی کرد که افغانستان با داشتن 11.3 میلیون کودک از نظر بحران موادغذایی در رده سومین کشور جهان قرار گرفته است.

در گزارش شبکه جهانی علیه بحران غذایی آمده که یمن در رده اول، جمهوری دموکراتیک کنگو در جایگاه دوم و افغانستان در جایگاه سوم قرار گرفته است.

بر اساس یافته های یونیسف، دونیم میلیون کودک افغانستانی با سو تغذیه موادغذایی روبه رو است که در این میان 700هزار آن به سوء تغذیه شدید دچار شده که نیاز به درمان فوری دارند.

یونیسف گفته است که برای محافظت از بچه ها از بدترین تاثیرات ویروس کرونا ، باید اکنون برای ادامه خدمات ضروری تغذیه برای بچه ها آسیب پذیر در افغانستان اقدام کرد .

یونیسف همچنان از کمک اتحادیه اروپا خبر داد که برای بهبود دسترسی بچه ها افغان به آموزش در شرایط اضطراری ویروس کرونا و درمان بچه های که با سوتغذیه روبرو شده اند، 2.7 میلیون یورو را در اختیار این نهاد قرار داده است.

دفتر حمایت از بچه ها سازمان ملل متحد به نقل از لویجی پاندولفی مسئول کمک های بشری اتحادیه اروپا اضافه کرد که تعطیلی مدارس به دلیل گسترش کوید19 در افغانستان، 9.5 میلیون کودک در مدارس دولتی و 500هزار کودک دیگر در تعلیمات محلی نمی توانند به فرایند عادی آموزش دست رسی داشته باشند.

قرار است که دفتر حمایت از بچه ها سازمان ملل متحد، در گام نخست به بیش از 20هزار کودک زیر پنج سال در 12 استان افغانستان خدمات غذایی ارائه کند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "نگرانی از سوء تغذیه 700 هزار کودک افغانستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از سوء تغذیه 700 هزار کودک افغانستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید