هک 250 میلیون ایمیل با بدافزار TrickBot

به گزارش وبلاگ نوکیا، میلیون ها کاربر در کانادا، انگلیس و آمریکا در معرض تهدید بدافزار TrickBot قرار گرفته و ممکن است ایمیل آن ها هک شده باشد.

هک 250 میلیون ایمیل با بدافزار TrickBot

به گزارش خبرنگار ، بدافزار TrickBot حساب کاربری ایمیل بیش از 250 میلیون کاربر در انگلیس، کانادا و آمریکا را مورد تهدید قرار داده و ممکن است اطلاعات شخصی آن ها را به سرقت برده باشد. این بدافزار از سال 2016 میلادی توسط شرکت امنیت شبکه Deep Instinct شناسایی و تا حدود بسیار زیادی مورد کنترل نهاده شد. اما به نظر می رسد در ماه های اخیر فعالیت های مخرب TrickBot به شدت تشدید شده است.

سارقان اطلاعات 80 میلیون کاربر شرکت Anthem محاکمه می شوند

به تازگی اسنادی منتشر شده است که نشان می دهد بدافزار TrickBot فعالیت های خود را گسترش داده و با روش هایی پیچیده تری به حساب های کاربری شهروندان نفوذ می نماید. این نرم افزار مخرب با ارسال ایمیل های جعلی و حاوی پیغام های مخرب برای کاربران مختلف، به سرقت اطلاعاتی می پردازد. در این روش تنها با باز کردن ایمیل ارسال شده از سوی TrickBot، ویروس های موجود در پیغام به سیستم شخصی کاربر نفوذ می نمایند.

سرقت اطلاعاتی بدافزار TrickBot از میلیون ها کاربر کانادا، انگلیس و آمریکا

مدیران شرکت امنیت شبکه Deep Instinct معتقدند: بدافزار TrickBot داده های اطلاعاتی موجود در 25 میلیون پست الکترونیکی جیمیل 19 میلیون ایمیل، 11 میلیون هات میل-Hotmail و تعدادی حساب کاربری در سرویس های دیگر مورد سرقت قرار داده است. TrickBot با نفوذ به تعداد بیشتری حساب کاربری، فعالیت خود را گسترش داده و با کسب اطلاعات بیشتر، قدرت خود را نیز افزایش می دهد.

پس از انتشار خبر نفوذ اطلاعاتی TrickBot به حساب کاربری، کاربران کانادا، انگلیس و آمریکا، نگرانی میان شهروندان این سه کشور افزایش یافته است و همین امر سبب شد مقامات امنیتی این کشورها به موضوع واکنش نشان دهند. یک مقام امنیتی در آمریکا گفت: ما با قدرت و سرعت به دنبال دفع هرگونه تهدید از سوی بدافزار TrickBot هستیم و کوشش می کنیم عاملین سرقت احتمالی اطلاعات کاربران را دستیگر کنیم.

با وجود مراقبت های شدید امنیتی از شبکه های اینترنتی و وب گاه های معتبر ولی همچنان هکرها و کاربران غیرمجاز با طراحی بد افزارهای مختلف شهروندان کشورهای مختلف دنیا را مورد تهدید قرار می دهند و مطمئنا این موضوع لزوم کوشش بیش از پیش دستگاه های امنیتی برای حفظ حریم خصوصی کاربران را یادآورد می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هک 250 میلیون ایمیل با بدافزار TrickBot" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هک 250 میلیون ایمیل با بدافزار TrickBot"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید