چرا زنان در انتخاب شوهر در پی کسی شبیه پدرشان هستند؟

به گزارش وبلاگ نوکیا، رابطه بین هر پدر و دختری منحصر به فرد است. اما آنچه توجه روانشناسان را به خود جلب می نماید این است که چگونه تمام پدران، چه حاضر و چه غایب، بر تربیت دخترانشان تأثیر می گذارند. فرزندپروری شامل رفتارها، مکانیسم ها و افکاری است که به طور ناخودآگاه با رشد بچه ها و تبدیل شدن به افراد بالغ در آنها پرورش می یابد. و در نهایت، در تصمیم سخت و پیچیده انتخاب شریک زندگی تاثیرگذار است.

چرا زنان در انتخاب شوهر در پی کسی شبیه پدرشان هستند؟

در ادامه درمی یابید که نوع پدری که داشتید چگونه می تواند در تصمیم شما برای انتخاب شریک زندگی تان نقش داشته باشد.

والدین شیوه های رفتاری را بنا می گذارند

لیندا نیلسن، روانشناس، در کتاب خود با عنوان میان پدران و دختران: غنی سازی و بازسازی روابط در بزرگسالی، ارزش حضور پدر در زندگی کودک را با خواننده به اشتراک می گذارد. نیلسن کوشش می نماید نشان دهد که چگونه والدین بر تصمیم گیری های دخترانشان در موضوعاتی مانند شغل، سلیقه شخصی و عملکرد تحصیلی او تأثیر می گذارند.

او به طور خاص تأکید می نماید که چگونه حضور یا عدم حضور پدر می تواند انتخاب هایی را که دخترش در آینده در خصوص روابط عاشقانه خود انجام دهد، تحت تاثیر قرار دهد.

پدر حاضر به معنای دختر با اعتماد به نفس بیشتر است

نیلسن شرح می دهد که پدری که همیشه حضور دارد و رابطه ای لطیف و امن با دخترش ایجاد می نماید، او را به گونه ای تحت تاثیر قرار می دهد که در پی یک شریک صمیمی و وفادار باشد. یکی از رایج ترین ویژگی های زنان با والدین مهربان، قاطعیت در تصمیم گیری است که همراه با آن اعتماد به نفس به وجود می آید. این افراد هیچ ترسی از ابراز نظر یا رد کردن گزینه های بد ندارند.

عشق پدرانه می تواند مانع از گرفتن تصمیمات بد گردد

یک دختر از سنین پایین عشق پدر را درک می نماید، بنابراین وقتی بزرگ شد، می خواهد در پی یک رابطه پایدار و صلح آمیز باشد. صمیمیت پدرانه می تواند به طور ناخودآگاه به نوجوان یاری کند تا در انتخاب شریک زندگی مرتکب اشتباهات کمتری گردد. این دختران عموما در مواجهه با پسرها اعتماد به نفس بیشتری دارند و به کسی اجازه نمی دهند از سن کم آنها سوء استفاده کند.

پدر غایب به معنای دختر شنماینده تر است

از سوی دیگر، غیبت پدر بر شخصیت دختر اثر منفی می گذارد. کسانی که رابطه ضعیف و متزلزلی با پدرانشان دارند، به احتمال زیاد شریکی را انتخاب می نمایند که آنها را به درگیری های بیشتری سوق دهد. فقدان امنیت و اعتماد به نفس می تواند باعث گردد آنها احساس نمایند که باید در خصوص باورهای خود بیشتر مورد حمله قرار گیرند بنابراین، در نهایت درگیر روابطی می شوند که در آنها خود را ناچیز و کم مرتبه تر می دانند.

ناراضی بودن عادی می گردد

نیلسن با استفاده از یک استعاره جالب، چگونگی تأثیر پدران بر روابط دخترانشان را به خوبی شرح می دهد. به باور او داشتن دلبستگی پدرانه سالم مثل رفتن به بازار با شکم پُر است؛ خریدهای خود را با حوصله بیشتری انتخاب می کنید و گزینه های سالم تری خواهید داشت.

از سوی دیگر، ارتباط ضعیف با پدر مثل بازاررفتن با شکم خالی است. اولین چیزی که شما را وسوسه می نماید می خرید، صرف نظر از اینکه برای بدنتان مفید است یا نه.

شما چطور فکر می کنید؟ پدرتان در انتخاب شریک زندگی عاشقانه شما تأثیر می گذارد؟ آیا عوامل دیگری را می شناسید که می تواند بر زندگی عاشقانه شما تأثیر بگذارد؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: روزیاتو

منبع: فرارو

به "چرا زنان در انتخاب شوهر در پی کسی شبیه پدرشان هستند؟" امتیاز دهید

112 کاربر به "چرا زنان در انتخاب شوهر در پی کسی شبیه پدرشان هستند؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا زنان در انتخاب شوهر در پی کسی شبیه پدرشان هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید