کارشناس ارشد روانشناس بالینی در تبادل نظر با خبرنگاران: مادران شاغل ساعت کاری خود را کاهش دهند

به گزارش وبلاگ نوکیا، اکبری گفت: به مادران شاغل توصیه می گردد ساعت کاری خود را کاهش دهند تا بتوانند به خوبی از فرزندان خود مراقبت نمایند.

کارشناس ارشد روانشناس بالینی در تبادل نظر با خبرنگاران: مادران شاغل ساعت کاری خود را کاهش دهند

وحید اکبری متخصص و کارشناس ارشد روانشناس بالینی در تبادل نظر با خبرنگار ، در مورد حساسیت والدین بر کودک اظهار کرد: بسیاری از والدین می ترسند که مبادا فرزند خود را با حساسیت لوس نمایند، اما حساسیت با لوس کردن متفاوت است.

وی اضافه نمود: لوس کردن زمانی به وجود می آید که کودک هر چه خواست در اختیارش قرار دهد، در حالی که حساسیت یعنی کودک را نادیده نگیرید و نسبت به احتیاجهایش واکنش سریع نشان دهید، سپس مطابق با سن و سالی که دارد، به خواسته هایش معقولانه او پاسخ داده گردد.

این کارشناس ارشد روانشناس بالینی اعلام کرد: در رفتار حساس حتی گاهی کودک را باید محروم کرد تا جایی که بتواند احتیاج های خود را با موقعیت تنظیم کند؛ بنابراین خوب است در هر سنی به طور مکرر برای کودک ارضای احتیاج و آن چه برایش ضروری است یا ضرر دارد، تعریف نمود.

اکبری با اشاره به اینکه کودک باید در یک دوره طولانی محبت مادرانه کافی و با ثبات را تجربه کند، گفت: اگر والدین برای مراقبت از کودک وقت و تحمل کافی داشته باشند، رشد دلبستگی را به خوبی پشت سر می گذارند و تنها تظاهر به رفتار مادرانه کافی نیست، هر کودکی احتیاج به دریافت محبت واقعی و عمیق دارد.

این روانشناس ادامه داد: به مادران شاغل توصیه می گردد ساعت کاری خود را کاهش دهند تا بتوانند به خوبی از فرزندان خود مراقبت نمایند.

وی تاکید نمود: مادران شاغل به دلیل خستگی کاری، پاسخ دهی به فرزندشان از کیفیت مطلوبی برخوردار نمی گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کارشناس ارشد روانشناس بالینی در تبادل نظر با خبرنگاران: مادران شاغل ساعت کاری خود را کاهش دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس ارشد روانشناس بالینی در تبادل نظر با خبرنگاران: مادران شاغل ساعت کاری خود را کاهش دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید