کار حضور شریفی در ارومیه به FIVB کشید، قائمی مسئله ای ندارد

به گزارش وبلاگ نوکیا، تیم های شهرداری ارومیه و هراز آمل در حالی روز آدینه بازی نخست خود را در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال پشت سر گذاشتند که حضور مرتضی شریفی در تیم ارومیه حاشیه ساز شد.

کار حضور شریفی در ارومیه به FIVB کشید، قائمی مسئله ای ندارد

پس از آسیب دیدگی پوریا فیاضی، تیم شهرداری ارومیه اقدام به جذب مرتضی شریفی گرفت. طبق بند 7 ماده 36، باشگاه ها در صورتی که در طول یک فصل از مسابقات یک بازیکن خود را به دلیل آسیب دیدگی از دست بدهند و بر اساس گزارش پزشک مورد تأیید فدراسیون نتوانند تا پایان فصل تیم خود را همراهی نمایند طبق نظر کمیته برگزاری رویدادها می توانند با آن دسته از بازیکنان آزاد که در زمان جابجایی نتوانسته اند با باشگاه های داخلی قرارداد تنظیم نماید، قرارداد منعقد نمایند. اینجا به جایی فقط با بازیکنان داخلی انجام می گردد.

طبق ماده 36، مرتضی شریفی نمی توانست به تیم شهرداری ارومیه بازگردد، چرا که در زمان جابجایی با تیم ترکیه ای قرارداد امضا نموده است و بازیکن آزاد محسوب نمی گردد. ضمناً در آیین نامه برگزاری رویدادها و انضباطی اشاره ای به باشگاه خارجی نشده است. نکته مبهم دیگر ماده 36 بازیکن داخلی می باشد. طبق آیین نامه، در صورت آسیب دیدگی بازیکن در زمان خارج از جابجایی، بازیکن خارجی نمی تواند به تیم داخلی بپیوندد. در واقع آیین نامه به صراحت اشاره ننموده و همین راه را برای تفسیرهای متفاوت از این ماده باز گذاشته است.

پایان مرتضی شریفی در بازی روز آدینه برای تیم شهرداری ارومیه به زمین رفت و نمایش قابل توجهی نیز داشت. سرپرست تیم هراز آمل پیش از بازی اعلام نموده بود در صورت حضور شریفی در بازی مکاتبات خود را به وسیله فدراسیون دنیای والیبال دنبال خواهند کرد.

محمد شعبانپور سرپرست باشگاه هراز آمل در تبادل نظر با وبلاگ نوکیا درباره پیگیری کار گفت: از روز گذشته مکاتبات و رایزنی ها با فدراسیون دنیای را شروع کردیم. روز بازی با عظیمی، انصاری و فرخی صحبت کردیم اما مسائلی را عنوان می نمایند که ابهام بر انگیز است. می گویند کمیته رویدادها باید تصمیم گیری کند! متاسفانه تصمیم گیری ها عادلانه نیست. برای تیم شهرداری ارومیه و هوادارانش احترام بسیاری قائل هستم و کاری به این تیم نداریم. صحبت ما با فدراسیون والیبال است که نباید حق تیمی را ضایع کند. در تصمیم گیری ها عجولانه عمل می نمایند و نمی دانم چه چیزی حاکم است.

وی تاکید نمود: هراز آمل تیم خصوصی است که نخستین سال حضور در لیگ برتر را تجربه می نماید و نتایج خوبی نیز کسب نموده است. اما مواقعی از نظر روحی و روانی به تیم فشار وارد می نمایند. فدراسیون والیبال ایران فدراسیون موفقی است و قصد نقد نداریم چرا که زحمات بسیاری در طول چند سال کشیده شد تا تیم ملی والیبال دارای صندلی خوبی در دنیا شد. 40 سال پیش آرزوی پیروزی یک ست از ژاپن را داشتیم اما امروز تیم اول آسیا هستیم. اینها نتایج درایت مدیریت یزدانی خرم و داورزنی است.

شعبانپور گفت: اما متاسفانه گاهی رفتارهایی می نمایند که ابهام دارد. به اعتقاد بعضی متخصصین در فدراسیون حضور ندارد. امیدوارم بتوانیم از تجربه بزرگان و پیشکسوتان استفاده کنیم.

وی درباره شرایط آسیب دیدگی فرهاد قائمی نیز گفت: قائمی دچار اسپاسم از ناحیه کمر شد و مسئله ای ندارد. به بازی فردا نیز خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کار حضور شریفی در ارومیه به FIVB کشید، قائمی مسئله ای ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار حضور شریفی در ارومیه به FIVB کشید، قائمی مسئله ای ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید