24 بنای تاریخی کرمانشاه در سال 97 مرمت شد

به گزارش وبلاگ نوکیا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: 24 بنای تاریخی این استان در سال 97 مرمت شد.

24 بنای تاریخی کرمانشاه در سال 97 مرمت شد

به گزارش وبلاگ نوکیا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی این استان امروز سه شنبه 24 اردیبهشت 98 با بیان این مطلب اضافه نمود: این تعداد بنا با اعتباری بالغ بر 116میلیارد و 418 میلیون ریال مرمت شده است.

به گفته این مسئول از جمله مهمترین بناهایی که در سال گذشته در استان کرمانشاه مرمت شده می توان به بازاهای تاریخی با اعتبار 77 میلیارد و 217 میلیون ریال، تکیه بیگلر بیگی، تکیه معاون الملک، پل کهنه و پل کوچه و تعمیر و مرمت حمامهای تاریخی سطح استان اشاره نمود.

وی به مرمت بناهایی که در جریان زلزله دچار خسارت شده اند اشاره نمود و اضافه نمود: مجموعه مقابر ابودجانه، مسجد عبداله ابن عمر، چله خانه هجیج،ارگ گیلانغرب و مجموعه قلعه یزد گرد با اعتبار 6 میلیارد و 950 میلیون ریال مرمت و بازسازی شدند.

قادری یادآور شد: آثار باستانی و بناهای تاریخی جلوه ای از تاریخ و فرهنگ مردم آن دیار به شمار می رود و حفظ و حراست از آنها در حقیقت نگهداری از تاریخچه فرهنگی و هنری است و این اداره کل تمام سعی و کوشش خود را برای این مهم به کار می بندد.

منبع: میراث آریا

به "24 بنای تاریخی کرمانشاه در سال 97 مرمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "24 بنای تاریخی کرمانشاه در سال 97 مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید