40 محصول دریایی استانداردسازی شد

به گزارش وبلاگ نوکیا، تهران- خبرنگاران- با کوشش کمیته دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف حمایت از کالا و محصولات ایرانی، 40 محصول دریایی بومی، استانداردسازی شد.

40 محصول دریایی استانداردسازی شد

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی وبلاگ نوکیا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گستردگی صنایع دریایی ایران بازار بزرگی را برای محصولات دریایی کشور فراهم نموده است که متأسفانه بخش عمده ای از این بازار توسط محصولات خارجی تأمین می گردد.

محصولات تولیدی ایرانی نیز برای قابلیت استفاده در دریا یا به عبارتی تجاری سازی، احتیاج به اخذ گواهینامه های دریایی دارند. از همین رو حمایت از اخذ گواهینامه های دریایی برای تأمین این بازار توسط محصولات داخلی الزامی است.

بر همین اساس و برای استانداردسازی محصولات دریایی، کمیته دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مؤسسه رده بندی ایرانیان سال 93، تفاهم نامه ای امضا کرد که بر مبنای این تفاهم نامه، ستاد بخشی از هزینه های صدور گواهینامه های دریایی محصولات تولیدکنندگان داخلی را تأمین می نماید.

طی این تفاهم نامه، مؤسسه رده بندی ایرانیان با ارزیابی محصولات متقاضیان، در صورت احراز شرایط، گواهینامه دریایی صادر می نماید.

بر اساس این گزارش، تاکنون 40 محصول با حمایت ستاد پیروز به اخذ گواهینامه دریایی شده اند که از این تعداد، 8 محصول در سال 1397 به تأیید رسیده است.

علمی ** 1836 ** 1055

منبع: ایرنا

به "40 محصول دریایی استانداردسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 محصول دریایی استانداردسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید