40 نیروگاه خورشیدی در کشور وارد مدار فراوری برق شده است

به گزارش وبلاگ نوکیا، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت:از دو سال قبل تاکنون 40 نیروگاه خورشیدی در کشور وارد مدار فراوری برق شده است.

40 نیروگاه خورشیدی در کشور وارد مدار فراوری برق شده است

به گزارش وبلاگ نوکیا م، سید محمد صادق زاده عصر روز شنبه در آئین افتتاح نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در قم مطرح کرد: فراوری انرژی های نو با صرفه تر از انرژی های فسیلی است و از سرمایه گذاران در بخش فراوری انرژی های پاک حمایت می گردد.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: شهر قم با توجه به ظرفیت ها و اقلیمی که دارد؛ می تواند در فراوری انرژی خورشیدی نمونه گردد.

وی اظهار کرد: حرکت خوبی در مورد انرژی تجدید پذیر شکل گرفته است. در ایران انرژی خورشید تابان و زمین مناسب وجود دارد که بهترین ظرفیت در فراوری برق خورشیدی به شمار می رود.

صادق زاده توضیح داد: از دو سال قبل که فراوری انرژی خورشیدی در کشور شروع شد تاکنون 40 نیروگاه خورشیدی در کشور وارد مدار فراوری برق شده است.

وی اعلام کرد: در کشورهای پیشرفته تحولات خوبی در فراوری برق از انرژی های پاک به وجود آمده است و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس سازمان ساتبا اضافه کرد: اوج مصرف برق در تابستان است و 80 درصد از فراوریات نیز در تابستان صورت می گیرد.

وی بیان نمود: کم آبی یکی از دغدغه های جدی در کشور بوده و روی آوردن به صنعت کم مصرف در آب گامی مهم در تحولات صنعتی و اقتصادی است.

صادق زاده مطرح کرد: راه اندازی نیروگاههای بدون احتیاج به آب اهمیت زیادی دارد ما نیز در جهت حمایت از سرمایه گذاران تمهیداتی را در نظر گرفته ایم.

وی توضیح داد: قیمت های تضمینی در خرید برق ویژه سرمایه گذاران جذاب است و سیاست حمایت از سرمایه گذاری و فناوری در دستور کار است، چرا که فراوری انرژی خورشیدی صرفه جویی در مصرف سوخت و آب را به همراه دارد.

معاون وزیر نیرو بیان نمود: در این نگاه حمایتی زمین در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و با این روند به زودی نیروگاههای دیگری در سطح کشور راه اندازی می گردد.

وی گفت: در حال حاضر 250 مگاوات نیروگاه های خورشیدی در حال فراوری برق است که صندلی مهمی دارد با توجه به تابش خوب در ایران اشتغال زایی خوبی را نیز به دنبال خواهد داشت.

صادق زاده اعلام کرد: به تازگی مجوز برای احداث نیروگاههای بادی در قم صادر شده است، همچنین مناطق با پتانسیل خوبی در انرژی بادی وجود دارد.

وی گفت: در این استان فراوری برق بر روی سطح رودخانه ها و چاه ها و مسیر ورودی آب در قم در دست آنالیز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "40 نیروگاه خورشیدی در کشور وارد مدار فراوری برق شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 نیروگاه خورشیدی در کشور وارد مدار فراوری برق شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید