از بی رغبتی صنعت به فناوری تا تربیت نیروهای کارآفرین در دانشگاه ها

به گزارش وبلاگ نوکیا، رییس پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران با بیان اینکه در 25 سال گذشته صنعت درک درستی از فناوری نداشت، گفت: امروز نیروهای انسانی کارآفرینی تربیت گردیده اند که توانسته اند صنعت کشور را متحول نمایند.

از بی رغبتی صنعت به فناوری تا تربیت نیروهای کارآفرین در دانشگاه ها

به گزارش وبلاگ نوکیا، دکتر ناصر سلطانی در مراسم رونمایی از نسل سوم دستگاه اندازه گیری زاویه تماس، کشش سطحی و انرژی سطحی با اشاره به روند ایجاد ارتباط دانشگاه با صنعت، اضافه کرد: در 25 سال گذشته بحت ارتباط صنعت با دانشگاه یک موضوع بی معنا بوده است؛ چرا که هر دو طرف آمادگی لازم برای همکاری را نداشتند.

وی با بیان اینکه در آن موقع دانشگاه ها تنها ماموریت آموزش را بر عهده داشتند، اظهار کرد: در گذشته دانشگاه ها با تحقیقات آشنا نبودند، از ساعت 12 به بعد دانشگاه تعطیل بود و در چنین شرایطی چگونه می توان انتظار داشت که دانشجویان به سمت حل چالش های بخش صنعت بروند.

سلطانی به تجربیات خود از ارتباط صنعت و دانشگاه ها در سال های گذشته اشاره نمود و گفت: در آن سال ها در قالب یک هیات 19 نفره از اساتید دانشگاه به ایران خودرو رفتیم و از آنها خواستیم برطرف چالش های خود را به ما بسپارند ولی آنها اعلام کردند که هیچ مسئله ای ندارند و در صورت ارائه مواد اولیه، خودروهای فراوری خود را دو برابر خواهند کرد.

رییس پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران با بیان اینکه در آن موقع صنعت درک درستی از فناوری نداشت، خاطر نشان کرد: امروزه این دانشگاه دارای 4500 دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد است که سرمایه های عظیم کشور محسوب می شوند و توانسته اند صنعت کشور را متحول نمایند.

وی با اشاره به فعالیت سایر دانشگاه های کشور برای تربیت نیروی انسانی کارآفرین، تاکید نمود: امروز زمان آن است که از این نیروها بهره برد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "از بی رغبتی صنعت به فناوری تا تربیت نیروهای کارآفرین در دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بی رغبتی صنعت به فناوری تا تربیت نیروهای کارآفرین در دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید