صداپیشه ربات اودیسه فضایی درگذشت، خاموشی هال 9000

به گزارش وبلاگ نوکیا به نقل از ورایتی، داگلاس رین صداپیشه شخصیت هال 9000 کامپیوتر قاتل در شاهکار 2001 یک اودیسه فضایی اثر استنلی کوبریک در سن 90 سالگی درگذشت. جشنواره استراتفورد که داگلاس رین یکی از بنیانگذارانش در سال 1952 بود اعلام نمود که این بازیگر روز 11 نوامبر در انتاریو کانادا براثر مرگ طبیعی در سن 90 سالگی درگذشت.

صداپیشه ربات اودیسه فضایی درگذشت، خاموشی هال 9000

رین در سال 1928 در وینیپگ کانادا به جهان آمد. او در تئاتر اولد ویس لندن به تحصیل تئاتر پرداخت. پس از آن وی اجراهای فراوانی در کشور کاناد داشت. او که یکی از بزرگ ترین استعدادهای تئاتری کانادا بود در سال 1972 برای حضور در نمایشنامه ای اثر رابرت بولت نامزد جایزه تونی شد.

اما بی ترید عمده شهرت رین در جهانی هنر به خاطر صداپیشگی شخصیت هال 9000 کامپیوتر قاتل در فیلم 2001 یک اودیسه فضایی اثر استنلی کوبریک است.

پیش از انتخاب رین برای این شخصیت بازیگران دیگری مانند مارتین بالسام و نایجل داونپورت درنظر گرفته شده بودند که اولی به خاطر لهجه غلیظ آمریکایی و دومی به خاطر لهجه غلیظ انگلیسی از کار کنار گذاشته شدند. بنابراین کوبریک تصمیم گرفت این مشکل را در مراحل پس از فراوری حل نماید. کل مراحل صداگذاری رین روی شخصیت هال 9000 در مراحل پس از فراوری فیلم انجام شده است.

ادگار رایت کارگردان بیبی درایور در واکنش به خبر درگذشت رین با گذاشتن قسمتی از فیلم اودیسه فضایی در صفحه توییترش چنین نوشت: فقط با صدایش یکی از بهترین اجراهای سینما را ارائه داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صداپیشه ربات اودیسه فضایی درگذشت، خاموشی هال 9000" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صداپیشه ربات اودیسه فضایی درگذشت، خاموشی هال 9000"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید