ضرورت توسعه بازار شرکت های فناور و دانش بنیان، صادرات 450 میلیون دلاری محصولات دانش بنیان

به گزارش وبلاگ نوکیا، مدیر مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی در دیدار با مدیر فن بازار منطقه ای استان البرز بر حمایت و توسعه بازار شرکت های فناور و دانش بنیان و نقش آنها در بهبود اوضاع اقتصادی تاکید نمود و اضافه نمود: صادرات 450 میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان در سال گذشته نشان می دهد که این بخش به عنوان موتور محرکه توسعه کشور در سال های اخیر رشد چشمگیری را تجربه نموده است.

ضرورت توسعه بازار شرکت های فناور و دانش بنیان، صادرات 450 میلیون دلاری محصولات دانش بنیان

به گزارش وبلاگ نوکیا، دکتر محمدرضا دادفر در نشست با مدیر فن بازار منطقه ای استان البرز درخصوص اقدامات انجام گردیده در پژوهشگاه جهت شناسایی فناوری های موجود و کوشش در راستای تجاری سازی آنها و توسعه بازار شرکت های مستقر در مرکز رشد توضیحاتی ارائه کرد.

وی اظهار کرد: هدف از این فعالیت ارزیابی دانش فنی ها و فناوری های شناسایی گردیده و تهیه یک مدل برای ورود به بازار و یا فروش آنهاست.

مدیر مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی با بیان اینکه وجود و توسعه مراکز رشد به ایجاد بستر مناسب در راستای فعالیت کارآفرینان و ایجاد پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه یاری می نماید، گفت: در چند سال اخیر اقدامات ارزنده ای به منظور افزایش تعداد شرکت های فناور و همچنین دانش بنیان پژوهشگاه مواد و انرژی از قبیل راه اندازی زیر ساخت های حمایتی و آموزشی و انعقاد تفاهم نامه های مختلف انجام گردیده است، اما توسعه پرشتاب این حوزه تاثیرگذار نیازمند اهتمام ویژه است؛ رشد شرکت های دانش بنیان به گونه ای است که از یک ایده آغاز نموده و به صورت تدریجی رشد می نمایند تا با دارا بودن پایه های قوی، اقدام به فعالیت های بهتری نمایند.

در ادامه این نشست، دکتر علیرضا رضایی، مدیر فن بازار منطقه ای استان البرز ضمن اشاره به آغاز ایجاد فن بازارهای منطقه ای در سراسر کشور از سال 93 گفت: یکی از تکالیف شورای عالی انقلاب فرهنگی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ساماندهی فن بازارهای عمومی و ایجاد فن بازارهای تخصصی در حوزه های دارای اولویت کشور است که در این راستا و بر طبق آیین نامه ایجاد شبکه فن بازار ملی ایران، تاکنون در بیشتر استان های کشور فن بازارهای منطقه ای راه اندازی گردیده است.

وی مأموریت فن بازار منطقه ای استان البرز را بازاریابی محصولات فناورانه شرکت های مستقر در البرز، یاری به جذب سرمایه برای طرح های فناورانه، احصای نیازهای فناوری استان و تأمین آنها از شبکه فن بازار یا از خارج از کشور، انتقال فناوری و افزایش سطح تکنولوژیک صنایع استان و ... برشمرد.

بر اساس اعلام پژوهشگاه مواد و انرژی، در انتها، دو طرف نسبت به افزایش سطح تعاملات در زمینه معرفی نیازهای صنایع استان به مرکز رشد و پژوهشگاه جهت ارائه راه حل، جذب سرمایه، بازاریابی و تجاری سازی محصولات و فناوری های موجود در مرکز رشد و پژوهشگاه اعلام آمادگی کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ضرورت توسعه بازار شرکت های فناور و دانش بنیان، صادرات 450 میلیون دلاری محصولات دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توسعه بازار شرکت های فناور و دانش بنیان، صادرات 450 میلیون دلاری محصولات دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید