محمد جمشیدی در گفت و گو با فیبا: رقابت با فیلیپین شرایطی مثل جهنم دارد

به گزارش وبلاگ نوکیا، ملی پوش بسکتبال ایران درباره شرایط تیم ملی در آستانه پنجره پنجم انتخابی جام جهانی صحبت نموده است.

محمد جمشیدی در گفت و گو با فیبا: رقابت با فیلیپین شرایطی مثل جهنم دارد

به گزارش وبلاگ نوکیا، فدراسیون دنیای بسکتبال در آستانه پنجره پنجم انتخابی جام دنیای 2019 گزارشی درباره وضعیت تیم ملی ایران نوشته و در آن با محمد جمشیدی گفت و گویی انجام داده است.

مشروح این گزارش به توضیح زیر است:

محمد جمشیدی به خوبی می داند که پنجره پنجم انتخابی جام دنیای نقشی حیاتی برای ایران دارد اما می داند که فشار بازهم باقی خواهد ماند. او می گوید: همه چیز به این فشار بازنمی گردد. این یک رقابتی برای ما است و ما کاملا تمرکز نموده ایم و برای هر مسابقه آماده شده ایم. او که بیست و هفت سال سن دارد برای هفتمین سال است که در تیم ملی ایران دست به توپ می گردد. او کنار بسیاری از بازیکنان دیگر که اکنون نیستند حضور داشته و اکنون وارث آنها در تیم ملی است و به همین دلیل نقشش تغییر نموده و به یکی از رهبران تیم ملی تبدیل شده است.

او می گوید: نقش من در تیم ملی این است که هم برای دیگران بازی سازی کنم و هم امتیاز بدست بیاورم. اما در بازه کنونی احتیاج است که به عنوان بازیکن باتجربه تر نسبت به بقیه آنها را راهنمایی کنم.

تیم ملی ایران زمانی که وارد پنجره پنجم می گردد به فوروارد 199 سانتی متری خود با بهترین شرایطش احتیاج دارد. با 6 برد و دو باخت ایران اکنون شرایط خوبی دارد اما به دو برد دیگر احتیاج است تا تیم ملی به سهمیه جام دنیای 2019 دست پیدا کند.

در این مسیر ایران با قهرمان کاپ آسیا 2017 یعنی استرالیا بازی خواهد داشت و سپس به مصاف فیلیپینی می رود که با ایران در سال های 2013 و 2015 قهرمانی آسیا رقابت نموده است. جمشیدی به خوبی این دو حریف را می شناسد مخصوصا فیلیپینی ها را که بارها برابرشان به میدان رفته است.

او می گوید: رقابت با فیلیپین همیشه سخت است. آنها سریع و قدرتمند هستند و بازیکنان شوت زن خوبی دارند. فیلیپین در این پنجره با تیم اصلی اش به میدان می آید و قطعا رقابت سختی برابرشان خواهیم داشت. من بارها با فیلیپین بازی نموده ام و می دانم که شرایط این مسابقه برای ما مثل جهنم خواهد بود.

اولین باری که جمشیدی برابر فیلیپین به میدان رفت بازمی گردد به سال 2013 و قهرمانی آسیا و انتخابی جام دنیای که در فینال ایران و فیلیپین در مانیل به مصاف هم رفتند. سالنی که پر از شور و هیجان بود. جمشیدی هنوز آن مسابقه را به یاد دارد. دیداری که تیم ملی ایران برنده و قهرمان شد.

ملی پوش بسکتبال ایران می گوید: رقابت بسیار سختی با حضور 20 هزار تماشاگر فیلیپینی در سالن داشتیم. ما کاملا آماده بودیم و تمرکز داشتیم و کارمان را به بهترین شکل انجام دادیم. چیزی که من از رقابت با فیلیپین آموخته ام این است که دیدار با این حریف همیشه سخت است و تفاوتی ندارد که کجا به مصافشان برویم و کدام بازیکنانشان وارد زمین شوند.

جمشیدی به خوبی می داند که راه پیش روی تیم ملی ایران برای رسیدن به جام دنیای آسان نیست. او پنجره بعدی را نیز مهم می داند و معتقد است که تیم ملی ایران شرایط خوبی دارد. برای او کسب سهمیه جام دنیای و حضور در بزرگترین رویداد بسکتبال دنیا برای سومین دوره پیاپی اهمیت زیادی دارد.

بازیکن تیم بسکتبال شیمیدر می گوید: برای ما اهمیت زیادی دارد که بتوانیم یکی از تیم های حاضر در جام دنیای چین باشیم. قطعا این یاری می نماید که بسکتبال بیشتر دیده گردد و باعث می گردد بازیکنان جوان تجربه حضور در جام دنیای را بدست بیاورند.

تیم ملی ایران نهم آذر در ملبورن به مصاف استرالیا می رود و سپس دوازدهم این ماه برابر فیلیپین در مانیل بازی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "محمد جمشیدی در گفت و گو با فیبا: رقابت با فیلیپین شرایطی مثل جهنم دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد جمشیدی در گفت و گو با فیبا: رقابت با فیلیپین شرایطی مثل جهنم دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید