معرفی یک کتاب روانشناسی به مدد اجرای تئاتر شورایی

به گزارش وبلاگ نوکیا، مراسم معرفی کتاب جرات داشته باش نوشته فردریک فانژه، با اجرای تئاتر فردا شنبه 12 آبان در شهر کتاب مرکزی برگزار می گردد. این مراسم با همکاری شهر کتاب و انتشارات شمعدونی ناشر این اثر برگزار می گردد و هدف از برگزاری آن، معرفی یک اثر با موضوع راهکارهای افزایش اعتماد به نفس است.

معرفی یک کتاب روانشناسی به مدد اجرای تئاتر شورایی

تئاتر شورایی گونه ای از اجرای تئاتر است که حضار و علاقه مندان می توانند در اجرای نقش های آن مشارکت نمایند. تئاتر شورایی مورد نظر که فردا اجرا می گردد، توسط سیمین دخت عسگری و حنانه پسندیده نوشته شده و اجراگردانی و روانشناسی این کار به عهده سیمن دخت عسگری است. بازیگر این نمایش هم به عهده سهیل قاسم خانی و حنانه پسندیده است.

فردیک فانژه استاد دانشگاه و روان درمانگر مشهور فرانسوی است که در این کتاب از تجربیات بالینی خودش در رابطه با مراجعانش که مشکل کمبود اعتماد به نفس داشته اند، نوشته است. این کتاب سعی دارد با زبانی ساده و کاربردی راه های افزایش اعتماد به نفس را به مخاطبان خود آموزش دهد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

اگر به دیگران خوبی کنم، هرگز مرا طرد نمی نمایند. فکر می کنید اگر زندگیتان را صرف برآوردن خواسته های اطرافیانتان کنید، آن ها شما را بهتر می پذیرند. اشکال این تفکر این است که کم کم شما را به سمت نوعی رفتار فداکارانه که کمی قبل آن را آنالیز کردیم، و حتی به سمت اطاعت از دیگران پیش می برد. در حقیقت، همیشه این دیگران هستند که مطالبه دارند و آن ها تصمیم می گیرند که شما برای جلب رضایتشان باید چه کاری را انجام دهید. از سوی دیگر، در اطرافتان افرادی را می بینید که می خواهند از شما سوءاستفاده نمایند و به نیازها و خواسته های شما توجه چندانی ندارند. این چیزها به وضوح مطرح نمی شوند، اما شما تمایل دارید که اعتماد به نفس تان را از دست بدهید و خود را مانند کسی تصور کنید که شخصیت ارزشمندی ندارد. معمولاً مجموعه حوادثی که در زندگی رخ میدهند نیز این پیش داوری را تأیید می نمایند.

کتاب جرات داشته باش با ترجمه محیا احمدی پور تابستان سال جاری به پیشخوان کتابفروشی ها راه پیدا کرد و با تیراژ هزار نسخه ای، به چاپ چهارم رسیده است.

این برنامه فردا شنبه 12 آبان از ساعت 19:30 در شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، نبش کوچه کلاته، برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "معرفی یک کتاب روانشناسی به مدد اجرای تئاتر شورایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی یک کتاب روانشناسی به مدد اجرای تئاتر شورایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید