ناپایداری مدیریت در ادارات لرستان، چالش در تامین اعتبار راه آهن

به گزارش وبلاگ نوکیا، محمد بیرانوندی شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه مسائل عدیده ای امروز وجود دارد که از جمله آنها مسائل مالی و معیشتی است، گفت: هنگامی در خیابان راه می روم خود را مواخذه می کنم که اگر مردم در رابطه با برطرف این مسائل سوالی پرسیدند چه بگویم؟ امروز مردم به سختی زندگی می نمایند.

ناپایداری مدیریت در ادارات لرستان، چالش در تامین اعتبار راه آهن

اختصاص 10 میلیارد برای اجرای سد مخملکوه

وی با اشاره به اینکه پیگیری مسائل و مسائل مردم، بیان کرد: رسانه ها هم مسائل را نقد نمایند و هم به اقداماتی که انجام شده بپردازند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از اقداماتی که یک نماینده باید انجام دهد این بوده که تمام قد از حقوق مردم خود در صحن علنی مجلس و کمیسیون های مجلس دفاع کند، گفت: در این راستا در حد توان و بضاعت خود از حق و حقوق مردم دفاع نموده ام.

بیرانوندی با بیان اینکه سال جاری رتبه بودجه عمرانی لرستان، هشتم در کشور بود، ادامه داد: گرچه این امر قابل توجه و قابل ملاحظه نیست و خیلی مانده تا به اهداف مدنظر برسیم، اما ما نگذاشته ایم طی این سال ها عقب تر از دیگران باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تخصیص اعتبار سد مخملکوه، بیان داشت: در بودجه سال 97، ردیف اعتباری این سد و همچنین سد زیبامحمد یک بوده است و از اعتباری که به نمایندگان اختصاص داده بودند با توجه به اینکه چالش پیش روی کشور کمبود منابع آبی است آن را به این حوزه اختصاص دادیم.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: همچنین در زمان تدوین لایحه بودجه سال جاری شرکت آب منطقه ای به ما اعلام کردند که دوباره سد زیبا محمد و مخملکوه ردیف یک داشته و اعتباری برای آنها اختصاص پیدا ننموده است، در این راستا با پیگیری های انجام شده برای سد مخملکوه 10 میلیارد تومان و مبلغی نیز برای سد زیبا محمد در لایحه بودجه 98 گرفتیم.

ناپایداری مدیریت در دستگاه های اجرایی

بیرانوندی در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع ناپایداری مدیریت در استان، توضیح داد: من نیز مانند شما از ناپایداری مدیریت در دستگاههای مختلف به ویژه مانند آموزش و پرورش می نالم و از عمق وجود خود نگرانم.

وی با تاکید بر اینکه به وزیر آموزش و پرورش نیز اعلام کردم که آموزش و پرورش لرستان به اندازه ای آسیب دیده و نحیف و لاغر است که دیگر فرصت این را ندارد که دوباره مدیر در آن جابجا کنیم، گفت: در سه سال گذشته چهار تا پنج مدیر در آموزش و پرورش جابجا شده است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن توسعه است، اضافه نمود: نسل آینده مملکت در آموزش و پرورش تربیت می گردد و ما که شعار می دهیم و باور داریم مدیر را هر پنج تا شش ماه یک بار عوض کنیم، به کجا می رسیم؟

بیرانوندی با بیان اینکه سهم عمده ای از وضعیت کنونی آموزش و پرورش به دلیل همین جابجایی ها است، توضیح داد: امیدواریم در این دستگاه به یک تثبیت مدیریت برسیم.

آمار سازی در بعضی از دستگاه های اجرایی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری های انجام شده در راستای اجرای پروژه های عمران شهری در خرم آباد، ادامه داد: همچنین پیگیر بحث رتبه بندی معلمان هستیم و اگر این امر عملیاتی گردد وضعیت معیشتی فرهگنیان بهتر خواهد شد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واقعیت این بوده که متاسفانه در بعضی جاهها می بینیم که آمار سازی هایی انجام شده و کتمان نمی کنیم، اضافه نمود: اینها را به سهم خود پیگیری نموده ایم و سعی نموده ایم این امر را به مسئولان و وزیران انتقال بدهیم، باید بیش از آن که آمار و ارقام بر روی کاغذ باشد مردم اقدامات انجام شده با محسوس ببینند.

بیرانوندی همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از مدیران بومی در استان، گفت: کوشش ما این بوده که اگر قرار بر جابجایی مدیری در استان باشد از نیروهای بومی استفاده گردد و معتقدم که نیروهای بومی بسیار توانا هستند و می توانند کار را دلسوزانه پیش ببرند.

خیلی ها در انتظار شنیدن سوت قطار در خرم آباد فوت کردند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بعضی پروژه های عمرانی لرستان مانند راه آهن، آزاد راه و ...، بیان داشت: متاسفانه اعتبار راه آهن لرستان از سهم فولاد تامین می شد، که برای اعتبار سال آینده آن با چالش روبرو شده ایم.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: از روند کند عملیاتی شدن این پروژه بسیار نگران هستم.

بیرانوندی با اشاره به پیشرفت 37 درصدی این پروژه، بیان داشت: به طور حتم در نطق اخیر خود در مجلس سهم عمده ای را به موضوع راه آهن لرستان اختصاص می دهم، امیدواریم که گوش شنوایی باشد.

وی، بیان داشت: از وزیر راه و شهرسازی، بهبود وضعیت پرواز های فرودگاه، وضعیت ساخت راه آهن را خواسته ام که اعلام کردند که برای آنها برنامه داریم و امیدواریم که اینگونه باشد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: خیلی ها در انتظار شنیدن سوت قطار در خرم آباد فوت کردند، ای کاش بتوانیم آن را تمام کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ناپایداری مدیریت در ادارات لرستان، چالش در تامین اعتبار راه آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناپایداری مدیریت در ادارات لرستان، چالش در تامین اعتبار راه آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید