نهضت اشتغال زایی و مدرسه سازی برکت قابل تقدیر است

به گزارش وبلاگ نوکیا به نقل از بنیاد برکت، محمد عزیزی با اشاره به دیداری که با رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) داشته، گفت: پس از برگزاری یک جلسه با دکتر محمد مخبر، ایشان مأموریت احداث چند مدرسه را در مناطق روستایی ابهر به بنیاد برکت محول کردند که فرآیند کار، به سرعت در حال اجرا است.

نهضت اشتغال زایی و مدرسه سازی برکت قابل تقدیر است

وی عدم وجود بوروکراسی اداری را در بنیاد برکت مورد توجه قرار داد و توضیح داد: با توجه به سوابق اجرایی خودم در گذشته، شاهد بوده ام که مراحل اخذ موافقت تخریب و نوسازی، تأمین اعتبار و تجهیز یک مدرسه سال ها به طول می انجامد، اما این فرآیند در بنیاد برکت در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین قوانین دست وپاگیر اداری انجام می گردد. به گفته نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، باید از عنایت رهبر معظم انقلاب در تشکیل چنین بنیادی که به فکر خدمت رسانی به مردم مناطق محروم است، شکرگزار بود.

عزیزی با اشاره به عملکرد بنیاد برکت در حوزه انتخابیه خود گفت: تا به امروز بیش تر برای ساخت مدرسه درخواست داشته ایم، اما درصدد هستیم از سایر قابلیت ها و خدمات بنیاد برکت در مناطق محروم و روستایی ابهر، خرمدره و سلطانیه، از جمله ظرفیت های اشتغال زایی، بهره ببریم.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه کمبود آب بهداشتی و مدارس فرسوده را از جمله مسائل اصلی حوزه انتخابیه خود ذکر کرد و گفت: برخی از روستاهای منطقه از لحاظ تأمین و انتقال آب بهداشتی آشامیدنی با مسائل جدی روبرو هستند. هم چنین وجود مدارس کانکسی حتی در شهر ابهر نیز از دیگر معضلات ما به شمار می رود. امیدواریم بنیاد برکت در حوزه های مدرسه سازی و آب رسانی در مناطق روستایی و محروم منطقه ورود کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: البته انتظار ما ساخت مدارس در روستاهای بزرگ و پرجمعیت است تا هم سرمایه های کشور اتلاف نگردد و هم باعث ماندگاری مردم در این مناطق گردد.

عزیزی با تأکید بر بالا بودن نرخ بیکاری در حوزه انتخابیه اش توضیح داد: 40 درصد صنایع استان زنجان در شهرهای ابهر، خرمدره و سلطانیه قرار گرفته است اما در حال حاضر، چراغ صنعت در کشور کم سو و حتی رو به خاموشی است. اشتغال در این مناطق دچار ریزش شده و در این زمینه باید اقدامات عاجلی انجام داد.

وی با اشاره به تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی در حوزه انتخابیه خود با 1200 نفر نیروی شاغل، یادآور شد، کارخانه های زیادی را در منطقه داریم که هم به لحاظ نقدینگی و هم سرمایه در گردش دچار مسائل عدیده شده اند. حتی برخی از واحدهای بزرگ صنعتی مجبور به تعطیل کردن فعالیت های خود شده اند که امیدواریم با مشارکت و سرمایه گذاری بنیاد برکت فعالیت خود را دوباره از سر گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نهضت اشتغال زایی و مدرسه سازی برکت قابل تقدیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهضت اشتغال زایی و مدرسه سازی برکت قابل تقدیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید