اتحادیه اروپا: ازمداخله نظامی در ونزوئلا اجتناب گردد

به گزارش وبلاگ نوکیا، در ادامه موضع گیری های جهانی درباره تحولات ونزوئلا، سخنگوی اتحادیه اروپا خواهان خودداری از مداخله نظامی در این کشور شد.

اتحادیه اروپا: ازمداخله نظامی در ونزوئلا اجتناب گردد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نوکیا، سخنگوی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت که باید از هر گونه مداخله نظامی در ونزوئلا اجتناب گردد.

دیروز یکشنبهفدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهارنظری تازه درباره بحران ونزوئلا ضمن اتهام زنی به دولت نیکلاس مادورو و بدون توجه به پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 گفته که برای حل بحران در ونزوئلا باید انتخابات جدیدی برگزار گردد.

تاکید او بر لزوم برگزاری انتخابات در حالی اجرا شده که مادورو توانست در انتخابات 20 می 2018 برای یک دور دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب گردد اما مخالفان او در ونزوئلا مدعی هستند که این انتخابات فاقد مشروعیت بوده است.

مخالفان رئیس جمهور ونزوئلا که از سال 2017 اکثریت مجمع ملی (کنگره) این کشور را در اختیار دارند، ضمن رد مشروعیت این انتخابات به مخالفت ها با رئیس جمهور ادامه دادند.

ژانویه 2019 بود که خوان گوایدو به عنوان رئیس مجمع ملی ونزوئلا مشخص شد و او در اقدامی جنجالی خود را رئیس جمهور مشروع ونزوئلا خواند.

آمریکا و دیگر متحدانش که پیش از این اقدام گوایدو رایزنی های پشت پرده بسیاری با او داشتند، بلافاصله او را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند.

آمریکا در ادامه انواع حمایت هایش از رئیس جمهور خودخوانده، در حال اعمال فشارها علیه دولت نیکلاس مادورو، تطمیع و تهدید ارتش برای جدا شدن از دولت هستند و این فشارها به شدت همچنان ادامه دارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "اتحادیه اروپا: ازمداخله نظامی در ونزوئلا اجتناب گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: ازمداخله نظامی در ونزوئلا اجتناب گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید