سال جاری به کدام شهرهای آسیایی برویم؟

به گزارش وبلاگ نوکیا، آیا نمی توانید تصمیم بگیرید برای تعطیلات، به کدام کشور آسیایی بروید؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا شما را با بعضی از برترین منطقه ها قاره کهن برای گشت و گذار آشنا کنیم.

سال جاری به کدام شهرهای آسیایی برویم؟

آسیا قدیمی ترین قاره زمین است که دارای کشورهای مختلف با فرهنگ ها و مکان های دیدنی گوناگون است. نواحی زیادی در آسیا وجود دارد که می توانید تعطیلات خود را در آن ها سپری نموده و نهایت لذت را ببرید. در ادامه بعضی از برترین مکان ها برای توریستی در آسیا را برایتان معرفی خواهیم کرد.

1. هوکایدو، ژاپن

ارتفاعات پوشیده از برف جزیره هوکایدو که معمولا میزبان مسابقات بین المللی ورزش های زمستانی است، با زیبایی های بی نظیرش چشم هر بیننده ای را به سمت خود خیره می نماید. اما این جزیره در تمام طول سال دارای مجذوب نمایندهیت های فراوانی است که موجب جذب توریستان بسیاری شده است.

منظره ها کوهستانی شگفت انگیز هوکایدو برای قدم زنی، دوچرخه سواری و موتورسواری ایده آل هستند؛ در روستاهای مرتفع این جزیره می توانید چشمه های آب گرم مخفی پیدا نموده و در آن به آب تنی بپردازید؛ و در نهایت غذاهای دریایی کم نظیر ژاپنی را در هوکایدو امتحان کنید. دسترسی به هوکایدو به لطف احداث خط آهن جدیدی که بندر جنوبی آن یعنی شهر هاکوداته را به توکیو متصل می نماید، بسیار ساده تر و سریع تر شده است. این راه آهن به وسیله شرکت معروف ژاپنی، Japan Rail مدیریت می گردد که دارای ترن های تندرو و سریع است. این راه در نهایت به شهر ساپورو واقع در شمال ژاپن منتهی می گردد.

2. شانگهای، چین

اگر در پی مرکز دنیا هستی می گشت، به شانگهای بروید؛ شهری که به نظر می رسد تمامی 24 میلیون ساکنش در حال خوش گذرانی هستند. سالن های پایکوبی زیبا، چایی های خوش طعم و رنگ در چایخانه های سنتی و غذا خوردن در رستوران های بی شمار آن تنها بخش کوچکی از جاذبه های توریستی شانگهای را تشکیل می دهد. برج ها و آسمانخراش های فراوان این شهر در عین حفظ اصالت فرهنگ مردم، نمایش خیره نماینده ای از پیشرفت این شهر آسیایی را خاطرنشان می گردد. سال جاری، سال بزرگی برای شانگهای است، چرا که اولین سرزمین دیزنی لند چین در این شهر افتتاح خواهد شد. بعلاوه برج شانگهای که مدت ها است در حال ساخت است، بزودی تکمیل و لقب دومین برج بلند دنیا را از آن خود خواهد نمود.

3. جئونجو، کره جنوبی

در قلب شهر جئونجوی کره جنوبی، یکی از قدیمی ترین روستاهای سنتی کشور، صدها خانه چوبی با سقف های زیبا، موزه های خاص و دیدنی و چایخانه ها و کارگاه های هنری در کنار یکدیگر قرار گرفته و چشم انتظار توریستان هستند. اگر به یک نفر اهل کره جنوبی بگویید که راهی جئونجو هستید، مطمئنا بیش از معماری این شهر، از غذاهای لذیذ آن تعریف و تمجید خواهد نمود. جئونجو یکی از برترین شهرهای کره جنوبی در زمینه غذاهای خوشمزه است. سازمان یونسکو در سال 2012، جایزه برترین شهر خوراک شناسی را به جئونجو اهدا کرد. بعلاوه غذای پرطرفدار کره ای، یعنی بی بی مپ (Bibimbap) که ترکیبی از سبزیجات، برنج، لوبیا و زرده تخم مرغ است برای اولین بار در شهر جئونجو طبخ شده است.

4. جزایر کان دائو، ویتنام

جزایر کان دائوی ویتنام از تاریخی به روشنایی حرکت نموده اند؛ کان دائو که مدت ها در یوغ اسارت استعمار بود، اکنون به یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی آسیا تبدیل شده است. از جمله جاذبه های توریستی این مکان می توان به یک پارک ملی آبی اشاره نمود که با گیاهان دریایی زیبایش مکانی ایده آل برای غواصی به شمار می رود. قدم زنی در جنگل های استوایی و آفتاب گرفتن در سواحل شنی بسیار زیبای کان دائو نیز در زمره برترین تفریحاتی است که می توان در ویتنام انجام داد. چندین کافه ساده و دوست داشتنی در منطقه ها تاریخی شهر کان دائو افتتاح شده تا توریستان در آن ها به استراحت و غذا خوردن بپردازند. البته یک تفریحگاه لوکس به نام Six Senses نیز در کان دائو وجود دارد تا عطش بازدیدنمایندگان را برطرف کند. با وجود بهتر شدن شرایط پروازهای شهر هوشی مین به کان دائو، دیگر مکانی بهتر از اینجا برای خوردن غذاهای دریایی لذیذ و قدم زدن در سواحل زیبا وجود ندارد.

5. هنگ کنگ، چین

این کلان شهر سر به فلک کشیده با فرهنگ، غذا و کالاهای تجاری مقرون به صرفه قیمتش، نظر توریستان زیادی را به خود جذب نموده است. البته مدتی است که هنگ کنگ، تمرکز خود را بر حفظ میراث طبیعی به ویژه مکان هایی که تحت حمایت سازمان یونسکو نیز هستند، معطوف نموده است. ژئوپارک هنگ کنگ که در فاصله 50 کیلومتری شمال شرق آن قرا گرفته، مکانی بسیار دیدنی است که برای رفتن به آن می توانید از سرویس های اتوبوس ویژه بهره ببرید. روستایی به نام لای چی وو در هنگ کنگ وجود دارد که زمانی به صورت نیمه بیابانی بود اما اکنون دوباره به زندگی بازگشته است. تورهای توریستی برای بازدید از منطقه ها دیدنی و حیات وحش این روستا وجود دارد که در صورت تمایل می توانید سری به آن بزنید. رستوران های برتر هنگ کنگ مانند Fish School و Kins Kitchen با غذاهای لذیذ و محلی خود، توریستان زیادی را به سمت خود جذب نموده اند.

6. ایپوه، مالزی

شهر ایپوه مالزی نسبت به دیگر شهرهای آسیایی کمتر شناخته شده است اما به لطف بوتیک ها و کافه های دنج آن، اخیرا به مکانی پرطرفدار تبدیل شده است. در قلب این شهر، هتلی عجیب به نام Sekeping Kong Heng وجود دارد که شیروانی اتاق هایش شیشه ای بوده و سوئیت های آن دیوار ندارند. کافه های هنری فراوانی مانند Roquette و بناهای تاریخی زیادی در ایپوه وجود دارد. اما معروفیت اصلی این شهر بخاطر غذاهای لذیذ آن است. مرغ سوخاری لو وانگ با دانه های لوبیاسبز و تائو فو فا از جمله غذاهای لذیذ مالزی و این شهر محسوب می شوند. منظره ها طبیعی و دیدنی این شهر، نزدیک و در دسترس هستند؛ برای نمونه، می توانید برای تماشای پرندگان یا دوچرخه سواری به پارک ملی کینتا رفته یا در گوپنگ به قایق سواری بپردازید. معابد زیبایی که در ارتفاعات ایپوه قرار گرفته اند، به همراه مجموعه توریستی و توریستی Gaharu Tea Valley، به نظر می رسد این مکان، رقیب تازه ای برای دیگر شهرهای توریستی آسیایی باشد.

7. پموتران، اندونزی

در نواحی شمال غرب جزیره بالی، شهر کوچک و رنگارنگی به نام پموتران واقع شده که از دید توریستان مخفی است. این شهر یکی از برترین دیواره های مرجانی اندونزی را دارد. دنیای شگفت انگیز دریایی این شهر تنها علت سفر به آن نیست؛ خلیجی دوگانه در سواحل منجانگان وجود دارد که بخشی از تنها پارک ملی بالی نیز محسوب می گردد. مسیرهای جنوبی این شهر مملو از شالیزارهای برنج است که با رنگ سبز زمردی اش، هر بیننده ای را محسور خود می نماید. بهتر است وقت را تلف نکنید و هر چه سریع تر به این شهر زیبا بروید. رستوران های شیک این مکان با غذاهای لذیذش انتظار شما را می کشند.

8. جزایر ترانگ، تایلند

جزایر ترانگ تایلند نیز به میزان همسایگان خود مانند پوکت، فی فی و کو لانتا زیبا و مجذوب نماینده هستند که می توانید تعطیلات خود را در آن بگذرانید. تنها چیزی که این جزایر کم دارند، توریست است. سواحلی با شن های طلایی، جنگل های سرسبز، ویلاهای لب ساحلی و رنگین کمان هایی که در دریای زمردی این جزایر شکل می گیرد، تنها بخشی از جاذبه های توریستی آن است. جزایر ترانگ روز به روز در حال پیشرفت و توسعه هستند و راه های ارتباطی راحت تری برای رسیدن به این مکان تدارک دیده شده است. در این جزایر می توانید به غواصی بروید، در دریا قایقرانی کنید و ساعت ها به نخل های زیبای کنار ساحل آن خیره شوید.

9. مگالایا، هند

اگر قرار بود یکی از استان های هند به عنوان دنیای گمشده این کشور انتخاب گردد، مگالایا در صدر این لیست قرار می گرفت. فلات این استان، براهام پوترا استان آسام را از دشت های بنگلادش جدا می نماید. باران زیادی در مگالایا می بارد که عنوان مرطوب ترین مکان دنیا را از آن خود نموده است. اما هنگامی که ابرها کنار می فرایند و خورشید آغاز به تابش می نماید، آبشارهای متعدد این مکان، قبیله ها و پل هایی که از ریشه درختان ساخته شده اند، خودنمایی می نمایند. در مگالایا می توانید به کوهنوردی، پیاده روی و قایقرانی بروید. مگالایا پس از مدت ها در حاشیه ماندن، اکنون توجه توریستان و ورزشکاران بسیاری را به سمت خود جلب نموده است. این مکان بیشتر از این آرام و خلوت باقی نخواهد ماند؛ پس بهتر است عجله کنید و در برترین زمان ممکن سری به آن بزنید.

10. تایتونگ، تایوان

تایتونگ که به وسیله جنگل های سرسبز و آب های فیروزه ای رنگ اقیانوس آرام احاطه شده، یکی از مکان های مخفی و دیدنی تایوان محسوب می گردد. این شهر، مکانی مناسب برای برگزاری جشن های مختلف و غذا خوردن است. هر سال در جشن سال نو چینی، تایتونگ میزبان یکی از بزرگترین ضیافت های کشور است. یکی از جشنواره های معروف این شهر، Bombing Master Handan است که در آن، ترقه هایی در خیابان به سمت یک فرد داوطلب پرتاب می نمایند. در تابستان می توانید در فستیوال Taiwan Open of Surfing به موج سواری بروید. طی جشنواره Taiwan International (Hot Air) Balloon Fiesta تایتونگ، آسمان این شهر پر از رنگ های گوناگون می گردد. در ماه سپتامبر، دشت های گل سوسن تایتونگ به قدری وسیع می شوند که ارتفاعش تا زانوی شما نیز می رسد. از دیگر تفریحات موجود در تایتونگ می توان به تماشای دلفین ها در دریا و آسمان پرستاره شب های آن اشاره نمود.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "سال جاری به کدام شهرهای آسیایی برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری به کدام شهرهای آسیایی برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید