آشنایی کوتاه با معروف ترین جاذبه های دیدنی سریلانکا

به گزارش وبلاگ نوکیا، سریلانکا، یکی از معدود کشورهایی است که می توانید بسیاری از میراث جهانی یونسکو را در یک کشور به ظاهر کوچک اما متنوع ببینید. راه خود را از خرابه های باستانی بودا شروع کنید، بعد با قطار گردشگری فیل ها را در طبیعت ببینید. در حالیکه مشغول گشت و گذار در پارک ملی هستید، در خصوص فراوری چای بیاموزید و شهرهای ساحلی را بگردید. اینها فقط تعداد کمی از معروف ترین جاذبه های گردشگری سریلانکا هستند. با ما در مقاله بهترین جاهای دیدنی سریلانکا همراه شوید تا شما را با جاذبه های دیدنی سریلانکا بیش از پیش آشنا کنیم.

آشنایی کوتاه با معروف ترین جاذبه های دیدنی سریلانکا

آغاز سفر با نگومبو

دو هفته خود را از شهر نگومبو آغاز کنید. این شهر ساحلی بازارهای ماهی محلی و کانال هایی مجلل را در خود جای داده است. با چشیدن غذاهای خیابانی مانند هوپرها، پنکیک به سبک سریلانکا یا طعم خوب میگو، فرهنگ محلی را در حین گشت و گذار در بین معروف ترین جاذبه های گردشگری سریلانکا بشناسید.

از معبد غار دامبولا دیدن کنید و به قلعه سنگی سیگیریا بروید

با یک سفر 5 ساعته با اتوبوس از نگومبا به سمت دامبولا که در شمال شرق نگومبا قرار گرفته است، حرکت کنید. در این مورد از بهترین جاهای دیدنی سریلانکا می توانید بزرگترین مجموعه غارهای معبد سریلانکا را ببینید و در خصوص معنویت سریلانکا بیشتر بدانید. همانگونه که راستا خود را طی می کنید، می توانید پنج غار را که با مجسمه های باستانی تزیین شده اند، مشاهده کنید. در نزدیکی دامبولا Jathika Namal Uyana قرار گرفته است. از دامبولا می توانید با یک تور به صخره سیگیریا بروید. این قلعه باستانی ارزش رفتن به ارتفاعات و دیدن خرابه های به جامانده را دارد.

شهر باستانی سلطنتی پولوناروا را بگردید

از دامبولا تا پولوناروا تنها 2 ساعت راه است. این شهر یکی از باستانی ترین جاذبه های دیدنی سریلانکا بشمار می آید. این بخش دارای مجموعه ای چشمگیر از استخرهایی با آرواره های تمساح و سالن میهمان های سلطنتی بود. این مجموعه دارای دیوارهایی بوده که سطح آنها سنگی هست و نقش های فیل روی آن ها حک شده اند.

از معابد و فراوریات چای در کندی لذت ببرید

از پولوناروا با اتوبوس در 4 ساعت به کندی می رسید. این شهر با معماری سین هالس (Sinhalese) و فراوری یکی از بهترین چای های دنیا نظر مسافران را به خود جلب می نماید. حتما به یک کارخانه چای سر بزنید و در خصوص فراوری محبوب ترین نوشیدنی سریلانکا ماجراجویی کنید. روز خود را با پایکوبی مخصوص کندی و سامبول سرخ شده به اتمام برسانید. اول صبح روز بعد خود را با نوری که به معبد طلایی مقدس می تابد، آغاز کنید. این یکی از خانه های دندان بودا بوده و آن را به یک مکان عبادت تبدیل نموده است. همچنین، می توانید دریاچه زیبای کندی را در زمان غروب خورشید ببینید.

به الا بروید

سفر با قطار به الا بیشتر روز شما را می گیرد، اما به خودی خود یک ماجراجویی است! مزارع چای، دریاچه ها و روستاهای محلی مظهر زیبایی هستند. در ایستگاه قطار شما در محاصره اتوبوس های رنگی محلی و فروشندگان مواد غذایی خواهید بود که یک تجربه معرکه در حومه شهر است. به محض ورود به الا، کمر همت را برای صعود به صخره الا ببندید. به آرامی به قله آدام کوچک بروید یا در شهر بمانید و خیابان های خوش آب و هوا را طی کنید تا به خیابان پالم برای دریافت عکس برسید. روز خود را با یک ماساژ آیورودا تمام کنید؛ یک ماساژ هزار ساله که به شما یاری می نماید در زمان گشت و گذار در بین بهترین جاهای دیدنی سریلانکا بیشتر آرامش داشته باشید.

برای چای به بندراولا بروید

با 30 دقیقه رانندگی در جاده محلی به بندراولا می رسید و ارتفاع بالاتری را تجربه خواهید کرد! بدون دیدن آبشارهای این شهر اینجا را ترک نکنید. آبشار راوانا یکی از جاذبه های دیدنی سریلانکا بوده که غارهایی را در خود جای داده است. به بازار شلوغ شهر برگردیم. در اینجا متوجه انواع زیادی برگ چای خواهید شد. برای اینکه قدر این محصولات را بدانید، مستقیم به مزرعه چای بروید و هنر چیدن آن را شخصا یاد بگیرید.

گشت و گذار در پارک ملی اوداوالاوه

یکی دیگر از مواردی که در طول دو هفته اقامت در سریلانکا باید تجربه کنید، یک سافاری است. بعد از طی چهار ساعت حرکت با اتوبوس به سمت جنوب پارک ملی اوداوالاوه را خواهید دید. اینجا پناهگاهی برای حیوانات بوده و یکی از بهترین مکان های روی زمین برای دیدن فیل ها در حیات وحش است. همچنین، می توانید طاووس ها را از نزدیک ببینید و برای افرادی که به دنبال هیجان هستند، دیدن پلنگ های گریزان سریلانکا گزینه خوبی است.

آرامش در میریسا

زمانیکه به شهر ساحلی کوچک میریسا رسیدید، وقت آرامش است. در این مرحله شما ماجراجویی های فوق العاده ای را تجربه می کنید، بنابراین وقت آن رسیده که از جا بلند شوید؛ در سواحل پر پیچ و خم مکانی را پیدا کنید و محو تماشای نهنگ ها شوید یا به گشت و گذار بروید. قاطی شدن با مردم پر شور محلی و مسافرانی که دوست دارند از نوشیدنی های مقوی لذت ببرند، از دست دادنی نیست.

دوچرخه سواری در میان شالیزارهای گال

کمی بیشتر به سمت شمال بروید تا به ساحل قلعه گال برسید. کل این شهر ثبت یونسکو شده و مطمئنا یکی از بزرگترین گوهرهای جنوبی سریلانکا است. پیاده روهای سنگفرش شده را دنبال کنید تا شما را به بناهای تاریخی استعماری و هتل های ترمیم شده ببرند. جذابیت گال مغازه های عجیب و غریب و کافه های باحال آن بوده که جامعه ای از هنرمندان را به خود جلب نموده است؛ افرادی که علاقه دارند مهر خود را بر روی شهر بگذارند. به سمت دیگر دیوارهای قدیمی بروید، در میان شهرهای محلی دوچرخه سواری کنید، تجارت آنها را ببینید و برای نوشیدن آب تازه نارگیل بایستید.

کلمبو را بگردید

همانطور که دو هفته شما در سریلانکا تمام می گردد، آخرین مرحله سفر خود را در کلمبو سپری کنید. با قطار ساحل شهر را ببینیدT به سمت آبشار بروید و ساحل و معماری جدید و قدیم شهر را ببینید. نهایتا آخرین وعده غذایی خود را در کافه هایی که در پشت بام شلوغ هتل قرار داشته، صرف کنید.

منبع: همگردی

به "آشنایی کوتاه با معروف ترین جاذبه های دیدنی سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی کوتاه با معروف ترین جاذبه های دیدنی سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید