برگزاری جشن تولد 40 سالگی نخستین فیلم سینمایی ماپت ها

به گزارش وبلاگ نوکیا، همه شخصیت های ماپت ها از کریمت قورباغه تا میس پیگی، فوزی بِر و بقیه آن ها در چهلمین سال ساخته شدن اولین فیلم سینمایی این مجموعه دوباره دیده می شوند.

برگزاری جشن تولد 40 سالگی نخستین فیلم سینمایی ماپت ها

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به مناسبت چهلمین سال ساخته شدن اولین فیلم سینمایی از ماپت ها در ماه آینده 700 سالن سینما در سراسر آمریکا میزبان اکران مجدد فیلم ماپت خواهند بود. این فیلم از 25 جولای تا 30 جولای راهی سینماها می گردد.

ماپت ها گروهی عروسکی هستند که برای سبک کمدی و طنزآمیزشان شناخته می شوند.

جیم و جین هنسون این شخصیت ها را سال 1955 خلق کردند و بتدریج با ساخت فیلم سینمایی از آنها مجموعه ای از آثار تلویزیونی، موسیقی، فیلم و دیگر محصولات رسانه ای برمبنای آن ها خلق شد.

آنها ابتدا در سریال تلویزیونی سم و دوستان از سال 1955 تا 1961 در تلویزیون دیده شدند و بعد در سال 1969 به سریال سسمی استریت راه یافتند.

شوی ماپت که از سال 1976 تا 1981 در تلویزیون دیده شد 4 جایزه امی برد و در طول 5 سال پیروز به کسب 21 نامزدی امی شد.

در دهه 1970 و 1980 از آنها فیلم های بلند سینمایی ساخته شد که اولین فیلم با عنوان فیلم ماپت سال 1979 راهی پرده های سینماها شد.

این فیلم پس از پیروزیت عظیم سریال تلویزیونی دهه 1970 که خالقش جیم هنسون بود ساخته شد. در این فیلم همه این شخصیت ها در یک سفر جاده ای به هالیوود در رویای رسیدن به شهرت و ثروت هستند.

این فیلم درآمد زیادی در سینماها داشت و نامزدی اسکار را هم کسب نموده است.

نزدیک به یک سال و نیم پیش کمپانی دیزنی که اکنون امتیاز این مجموعه را در اختیار دارد خاطرنشان کرد میخواهد این مجموعه کمدی و عروسکی را به تلویزیون بازگرداندو آن را استریم کند.

از سال 2004 که کمپانی دیزنی برند ماپت ها را از آن خود کرد، دو فیلم ماپت ها محصول سال 2011 و ماپت ها: تحت تعقیب محصول سال 2014، با بازخورد خوبی در میان منتقدان و تماشاچیان همراه بودند. کارگردانی هر دو فیلم بر عهده جیمز بابین بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "برگزاری جشن تولد 40 سالگی نخستین فیلم سینمایی ماپت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشن تولد 40 سالگی نخستین فیلم سینمایی ماپت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید