تایوان: 27 هواپیمای چینی وارد حریم هوایی ما شدند

به گزارش وبلاگ نوکیا، وزارت دفاع تایوان مدعی شد هواپیماهای جنگی خود را برای هشدار و دور کردن هواپیماهای جنگی چین که وارد حریم دفاع هوایی تایوان شده بودند، اعزام کرد.

تایوان: 27 هواپیمای چینی وارد حریم هوایی ما شدند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نوکیا، وزارت دفاع تایوان خاطرنشان کرد که نیروی هوایی آن امروز (یکشنبه) به 27 هواپیمای چینی وارد شده به منطقه دفاع هوایی تایوان، هشدار داد.

به گزارش رویترز، این وزارتخانه خاطرنشان کرد: جدیدترین مأموریت چین شامل 18 جت جنگنده به اضافه 5 بمب افکن H-6 با قابلیت حمل اتمی و بعلاوه یک هواپیمای سوخت گیری هوایی Y-20 بود.

بر اساس نقشه ای که این وزارتخانه ارائه کرد، بمب افکن ها و شش جنگنده به سمت جنوب تایوان به کانال باشی که این جزیره را از فیلیپین جدا می نماید، رفتند و سپس به اقیانوس آرام رفتند و به چین بازگشتند.

طبق این گزارش، این هواپیماها با هواپیمای سوخت رسان همراه بودند که نشان می دهد چین به جنگنده های کوتاه برد در داخل پرواز سوخت گیری نموده است.

وزارت دفاع تایوان اضافه کرد هواپیماهای جنگی را برای هشدار دادن و دور کردن هواپیماهای چینی فرستاد و در عین حال سیستم های موشکی برای نظارت بر آن ها مستقر شد.

به نوشته رویترز، هیچ اظهارنظر فوری از سوی چین که در گذشته گفته چنین اقداماتی، تمریناتی با هدف حفاظت از حاکمیت این کشور است، وجود نداشته است.

طبق این گزارش، رسانه های دولتی چین گزارش دادند که شی جین پینگ رئیس جمهور چین نشست سه روزه ای را با مقامات ارشد نظامی این کشور برگزار کرد که روز یکشنبه به انتها رسید. شی در این نشست بر احتیاج به مدرن سازی ارتش چین برای پیروزی در جنگ ها تاکید نمود.

وزارت دفاع تایوان روز آدینه هم گفته بود که هشت هواپیمای جنگی چین از جمله دو بمب افکن قادر به حمل بمب اتمی وارد حریم دفاع هوایی تایوان شدند.

پیش تر در اقدامی تحریک آمیز، گروهی پنج نفره از قانون گذاران آمریکایی برای دومین بار طی یک ماه وارد تایوان شدند.

این هیأت در ملاقات با تسای اینگ وِن رئیس جمهور تایوان، از این جزیره به عنوان نیروی خیر در دنیا تمجید کرد و گفت که در دوران ریاست وی روابط با آمریکا پربارتر از چند دهه گذشته بود.

هم زمان با ملاقات تحریک آمیز چند قانون گذار آمریکایی با مقامات تایوان، ارتش آزادی بخش چین گشت آمادگی رزمی برگزار کرد.

سخنگوی فرماندهی حوزه شرق ارتش چین روز شنبه با تأکید بر ضرورت انجام این مأموریت گفت، تایوان بخشی از چین است و محافظت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی آن وظیفه مقدس ارتش چین است.

این مقام چینی اضافه کرد، فرماندهی شرق همچنان هوشیاری خود را در برابر مداخلات نیروهای خارجی و اقدامات جدایی طلبان حفظ می نماید.

حمایت های آمریکا و کشورهای غربی از استقلال تایوان و ارسال تجهیزات نظامی به این جزیره، با واکنش تند چین روبرو شده است.

وو کیان سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه با بیان اینکه هیچ جایی برای سازش در خصوص تایوان وجود ندارد، تاکید نمود واشنگتن نباید در این موضوع توهم داشته باشد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در جهت حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "تایوان: 27 هواپیمای چینی وارد حریم هوایی ما شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان: 27 هواپیمای چینی وارد حریم هوایی ما شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید