ترور نافرجام یکی از مدیران ارشد وزارت دفاع عراق، انفجار خودروی بمب گذاری شده در نینوی، قاضی دادگاه صدام درگذشت

به گزارش وبلاگ نوکیا، خبرگزاری خبرنگاران- بعضی منابع خبری عراق امروز (شنبه) از ترور نافرجام معاون مدیر اطلاعات نظامی وزارت دفاع این کشور در بغداد خبر دادند.

ترور نافرجام یکی از مدیران ارشد وزارت دفاع عراق، انفجار خودروی بمب گذاری شده در نینوی، قاضی دادگاه صدام درگذشت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری وبلاگ نوکیا، ترور نافرجام سرتیپ ستاد زید حوشی المکصوصی معاون مدیر اطلاعات نظامی وزارت دفاع عراق بغداد در نزدیکی پل دیالی در جنوب شرق بغداد رخ داد، اما از دیگر سو این بحث مطرح است که هدف اصلی او نبوده، بلکه مهاجمان هدف قرار دادن یکی از سران عشایر را در دستور کار داشته اند.

یک منبع در این ارتباط گفت که در این رابطه سه عامل تروریستی توسط نیروهای امنیتی عراق دستگیر شده اند.

یک منبع امنیتی نیز در این خصوص گفته است که مهاجمان با سه خودرو به این مقام بلندپایه وزارت دفاع در مدائن در جنوب شرق بغداد حمله کردند؛ او با خودرو در حال بازگشت از استان واسط بود.

تحقیقات اولیه حاکی است که هدف حمله این فرمانده ارشد نبوده، بلکه مهاجمان قصد ترور یکی از سران قبیله شمر را در نتیجه اختلافات درونی داشتند.

هنوز معلوم نیست که سه نفر عامل دستگیر شده که مدعی هستند هدف را اشتباه گرفته اند، خود راسا دست به این اقدام زده اند و یا از جای دیگری اجیر و راهنمایی شده بودند.

تا به امروز منابع رسمی عراق از شرایط جسمانی المکصوصی در جریان این ترور نافرجام گزارشی منتشر ننموده اند.

به رغم تشدید تدابیر امنیتی در بغداد آن هم در زمانی که دولت عراق میزبانی از سران کشورهای مصر و اردن را پیش رو دارد؛ طی روزهای گذشته دست کم دو اقدام تروریستی بر علیه مقامات امنیتی این کشور، یک حرکت انتحاری و یک انفجار نامشخص، اتفاق افتاده است.

با وجود چند نوبت تاخیر در برگزاری نشست سران کشورهای عراق، مصر و اردن در بغداد هنوز زمان دقیق این اجلاس سه جانبه اعلام نشده است.

منابع رسمی دولت عراق در مورد انفجار دیشب بغداد هم اظهار نظری ننموده اند، اما بعضی رسانه ها نوشتند که منفجر شدن چند کپسول گاز باعث صدای مهیب در بغداد شد.

انفجار خودروی بمب گذاری شده در نینوی

ظهر امروز یک خودروی بمب گذاری شده در مناطق اطراف شهر حمام العیل از توابع نینوی عراق، منفجر شد که دو نفر در پی آن کشته شدند.

یک منبع امنیتی در استان نینوی عراق از انفجار یک بسته انفجاری در یک خودروی شخصی اطلاع داد.

این منبع به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت که این بسته، در روستای کنیطره از توابع شهر حمام العیل در استان نینوی منفجر شد.

وی توضیح داد، در پی این انفجار، دو غیر نظامی جان خود را از دست دادند.

پس از این انفجار، نیروهای پلیس در محل انفجار حاضر شدند و تحقیقات خود را شروع کردند.

هنوز جزئیات بیشتری درباره عاملان این حادثه منتشر نشده است.

ارتش عراق تسلیحات و تجهیزات نظامی تکفیری ها را کشف و ضبط کرد

نیروهای ارتش عراق طی عملیاتی گسترده در استان کرکوک تسلیحات و تجهیزات نظامی متعلق به عناصر تکفیری داعش را کشف و ضبط کردند.

نیروهای ارتش عراق به عملیات های ضد تروریستی خود در نقاط مختلف این کشور ادامه می دهند. به همین دلیل، نیروهای عراقی عملیات جدیدی را در استان کرکوک ترتیب دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای عراقی عملیات مذکور را در منطقه الدبس واقع در کرکوک ترتیب دادند. در این عملیات، نیروهای ارتش عراق پیروز شدند تسلیحات و تجهیزات نظامی متعلق به عناصر تکفیری داعش را کشف و ضبط نمایند.

در همین ارتباط، منابع امنیتی اعلام کردند: نیروهای عراقی در جریان عملیات ضد تروریستی خود در استان کرکوک توانستند مقادیر زیادی از راکت های متعلق به تکفیریهای داعش را کشف نمایند.

لازم به ذکر است، روز گذشته نیز شماری از عناصر تروریستی داعش قصد داشتند به مناطق از استان دیالی نفوذ نمایند که دخالت به موقع نیروهای مقاومت حشد شعبی مانع از تحقق هدف آنها شد.

قاضی دادگاه صدام درگذشت

رسانه های عراقی از درگذشت محمد العریبی قاضی دادگاه جنایات صدام حاکم رژیم بعث بر اثر ابتلا به ویروس کرونا اطلاع دادند.

این قاضی با سابقه که حوالی سال 2006 قضاوت در پفراینده های مهمی همچون جنایت حلبچه و عملیات انفال، عاملان و قاتلان انتفاضه شعبانیه و کشتار مخالفان سیاسی در دوره دیکتاتوری صدام را انجام داد، عصر امروز آدینه در بیمارستانی در بغداد در سن 52 سالگی درگذشت.

این قاضی ارشد در یکی از دادگاه های رسیدگی به جنایات رژیم بعثی برادر صدام را به عنوان وزیر کشور حکومت بعث مجبور کرد تا دو مرتبه از ملت عراق برای جنایاتی که برادرش در حق آنها نموده بود عذرخواهی کند.

العریبی چند مرتبه متهمان اصلی پفراینده های جنایی رژیم بعث و حتی دو بار خود صدام را به دلیل اعتراض آنها در فرایند قضایی از جلسه دادگاه اخراج و به صورت غیابی حکم صادر کرد.

گفته می گردد این قاضی در حکومت صدام نیز در استان دیوانیه عراق به قضاوت مشغول بوده و امضایش بر حکم اعدام 12 نفر از مخالفان حکومت بعث نیز وجود داشت که این مساله بعدها برای او دردسرساز شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ترور نافرجام یکی از مدیران ارشد وزارت دفاع عراق، انفجار خودروی بمب گذاری شده در نینوی، قاضی دادگاه صدام درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترور نافرجام یکی از مدیران ارشد وزارت دفاع عراق، انفجار خودروی بمب گذاری شده در نینوی، قاضی دادگاه صدام درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید