تصویر مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بر روی اسکناسهای رایج کشور درج می گردد

به گزارش وبلاگ نوکیا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با پیشنهاد رییس سازمان میراث فرهنگی کشور به وزیر امور مالی و دارایی تصویر مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بر روی اسکناس های رایج کشور درج می گردد.

تصویر مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بر روی اسکناسهای رایج کشور درج می گردد

به گزارش وبلاگ نوکیا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده در اداره کل میراث فرهنگی استان و با پیشنهاد رییس سازمان میراث فرهنگی کشور به وزیر امور مالی و دارایی، تصویر مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بر روی اسکناس های رایج کشور درج می گردد.

او با اشاره به اینکه این موضوع طی نامه ای از سوی دکتر مونسان به وزیر اقتصاد و دارایی پیشنهاد شده است، گفت: با توجه به اهمیت حکومت صفویه در تاریخ ایران از رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درخواست کردیم تا تصویر این مجموعه در اسکناس های رایج کشور درج گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل توضیح داد: فرهنگ و مظاهر آن مهم ترین و ریشه دارترین عوامل معرفی هویت و ارزش های تمدنی هر ملت است و در این راستا بناهای تاریخی نماد و مصداق عینی این هویت است.

فلاحی ادامه داد: تصاویر درج شده بر روی اسکناس ها می تواند در اشاعه فرهنگ و تاریخ هر کشور بسیار موثر باشد و این اقدام بسیار ارزشمند و قابل توجه خواهد بود.

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در سال 1389 به عنوان تنها اثر استان اردبیل در لیست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا

به "تصویر مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بر روی اسکناسهای رایج کشور درج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بر روی اسکناسهای رایج کشور درج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید