توافقات سفر ریاست جمهوری 7937 میلیارد است، رایزنی برای کمک 12 میلیاردی به مرکز درمان ناباروری

به گزارش وبلاگ نوکیا، خبرنگاران/لرستان استاندار لرستان گفت: مبلغ توافقات سفر ریاست جمهوری 7937 میلیارد تومان است.

توافقات سفر ریاست جمهوری 7937 میلیارد است، رایزنی برای کمک 12 میلیاردی به مرکز درمان ناباروری

دکتر فرهاد زیویار، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور اعلام کرد: از حیث عدد و اعتبار تا به امروز نسبت به استان های دیگر تعداد و مبلغ بیشتری مصوبه داشتیم.

وی ادامه داد: عدد دقیق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان، بعد از تجمیع برخی موارد حدود 170 مورد است.

زیویار اظهار کرد: اعتبارات عمرانی مورد توافق در سفر 6753 میلیارد تومان و اعتبارات تسهیلاتی در نظر گرفته شده برای استان بالغ بر 772 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که مورد توافق استان و نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته است.

وی افزود: سرمایه گذاری های ما در این سفر 410 میلیارد تومان بوده و رقم کل توافقات 7937 میلیارد تومان است.

زیویار در خصوص کمک 12 میلیارد تومانی جهت تکمیل مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان و زایشگاه کوهدشت اظهار کرد: این موضوع در دستور کار قرار گرفته است و در حال رایزنی هستیم و سعی می کنیم به پایان برسد.

استاندار لرستان اعلام کرد: بخشی از مصوبات سفر به جلسات کارشناسی و بخشی به جلسه با معاون اول و بخشی جلسه با حضور شخص رئیس جمهور در استان است و بخش چهارم مربوط به کنندگان ویژه رئیس جمهور است.

وی در رابطه با کند شدن فرایند احداث محور نو خرم آباد به پلدختر، گفت: اعتبار لازم در اختیار پیمانکار قرار نگرفته است؛ در جلسه ای که با رئیس قرارگاه خاتم داشتیم موضوع مورد تذکر قرار گرفت و قرار است شارژ مالی گردد تا پیمانکار بتواند پروژه را ادامه دهد.

استاندار در رابطه با بودجه 1401 لرستان اعلام کرد: بودجه 1401 هنوز تصویب نشده و جای چکش کاری دارد، اعتبارات سرمایه ای استانی رشد 44 درصدی دارد و در رتبه دهم هستیم.

وی شرح داد: در بخش نفت و گاز 35.5 درصد رشد داشتیم و رتبه سوم را داشتیم که میانگین رشد کشور 22.5 درصد است.

زیویار افزود: در اعتبارات توازن ما نسبت به سال 1400 ، چهار و 37 صدم درصد رشد داشتیم و رتبه ما در کشور، هفتم است.

استاندار اعلام کرد: ما در شرایط مالیاتی شرایط مناسبی در استان نداریم، اینکه شرایط خوبی نداریم به این دلیل است که در استان درآمدی وجود ندارد که در زمینه درآمد مالیاتی در رتبه بالایی قرار بگیریم.

استاندار لرستان گفت: در جمع اعتبارات عمرانی در مقایسه با سال 1400 رتبه چهاردهم را در کشور داریم.

وی در ادامه گفت: موضوع بیکاری جزو مباحثی است که به صورت یک دفعه ای حل نمی گردد. سالیان سال است رتبه اول در بیکاری را داشته ایم. برای رفع مشکل به عنایت ویژه از سوی دولت نیاز داریم که مذاکراتی در حال انجام است خود رئیس جمهور قول دادند.

زیویار افزود: ما در سفر رئیس جمهور حدود 118 هزار نامه داشتیم که تحویل سامد داده شده که بیشتر از نیمی از این درخواست ها در زمینه اشتغال است.

استاندار لرستان اعلام کرد: بخشی از حل شدن مسئله بیکاری متوجه دولت است و بخشی به رایزنی های ما بر می گردد که باید انجام دهیم.

وی شرح داد: بعد از سفر رئیس جمهور به استان در حوزه های پنل های خورشیدی، شیلات، دامپروری و ... جلساتی با سرمایه گذاران برگزار شده و در حال مذاکره هستیم، هر امکاناتی لازم باشد برای جلب سرمایه گذاری انجام می دهیم و مدیران می توانند با استفاده از ابزار رسانه این اطمینان را برای سرمایه گذاران به وجود بیاورند که اطمینان برای سرمایه گذاری هم مهم است.

استاندار تاکید کرد: باید ظرفیت های داخل استان از جانب خود نخبگان به بحث گذاشته گردد.

مدیر ارشد لرستان در خصوص سیمای شهری نیز گفت: خیلی از ظرفیت های ما که در قالب شهرداری به نتیجه می رسد سالیان سال است در پیچ و قوس های سیاسی می افتد و حتی چشم و هم چشمی های طایفه ای می اُفتد که برای ما یک ضعف است.

استاندار لرستان، ادامه داد: در استان هتلی که بتوان یک سرمایه گذار را در آن اسکان داد نداریم که شهرداری می تواند در این زمینه ورود کند، ما نیز کمک می کنیم.

وی افزود: در رابطه با واحدهای راکد و غیرفعال ابتکاری در دستور کار قرار گرفته که دولت در نظام بودجه ریزی می خواهد آن را فعال کند، راه اندازی صندوق عدالت و پیشرفت است، استان هایی مانند لرستان می توانند از این موقعیت و ظرفیت این صندوق بهره مند شوند، چون در این صندوق همه استان ها مساوی دیده شده اند.

زیویار در خصوص انتصابات گفت: در این مدت ورود من به استان حدود 14 ابلاغ صادر شده و در کل حدود 34 ابلاغ به صورت مستقیم از طریق استاندار صادر می گردد که از این تعداد دو یا سه نفر غیر بومی باشد در حق استان اجحاف نمی گردد.

استاندار لرستان اعلام کرد: این ظرفیت برای خود لرستانی هاست اما برخی از اوقات این ظرفیت ها می تواند میدان رقابتی برای هم استانی های ما به وجود بیاورد، من در عزل و نصب ها با هیچکس تعارف ندارم کار کردن برای مردم را مدنظر داشتم.

وی شرح داد: آنقدر مسائل و معضلات در لرستان تلبنار شده که ما مدیران هشت صبح تا دو بعدازظهر لازم نداریم، کسی باید در سِمت مدیریتی قرار گیرد که حداقل با مردم زندگی کند.

زیویار ادامه داد: چون مقارن با اجرای بیانیه گام دوم انقلاب هستیم، حداقل 40 تا 50 درصد از انتصابات بنده بین 30 تا 45 سال هستند، یکی از اولویت های اساسی من بهره گیری از جوانانی است که به یک شکلی نخبه و مورد اعتماد باشند و کار را برای مردم لرستان با تعهد انجام دهند، هستند.

استاندار لرستان در ادامه اعلام کرد: حق آبه و تخصیص آب دو موضوع متفاوت هستند، تخصیص یک بحث مدیریتی است و حق آبه بحث حقوقی بوده که در طول تاریخ وجود داشته است.

وی اعلام کرد: چون لرستان محل تولید روان آب بالای 10 میلیارد مترمکعب است، کسی نمی تواند از جهت حق آبه حقش را ضایع کند اما از نظر تخصیص و سدسازی هم خود استان و هم دیگران می توانند به استان ظلم کنند، در بحث ذخیره سازی آب مدیران از چند دهه قبل با این همه ظرفیت اساسی که در استان وجود دارد، بالغ بر 10 میلیارد مترمکعب آب و 74 درصد زمین های دیم، به خاطر یک عدد غلط نسبت به این ظرفیت اساسی عنایت لازم صورت نگرفته است.

وی گفت: می گویند میانگین بارش در لرستان بالای 500 میلی متر است، این امر درست بوده اما در چه بخش و مناطقی، در بخش های شرقی و کوهستانی که امکان کشاورزی کم است اما در بخش هایی که مرغوب ترین زمین ها برای کشاورزی وجود دارد، مانند جنوب استان، بارندگی زیر 300 میلی متر است.

زیویار افزود: رسانه ها باید در این راستا قلم فرسایی کنند، ما به صورت شعاری حق خود را مطرح نکنیم که حق آبه ما را ندادند بلکه باید اطلاعات را در اختیار خدمتگذاران و تصمیم گیران قرار دهیم، اگر بتوانیم در این دوره رئیس جمهور را متقاعد کنیم که خودش شخصاً در این رابطه اظهار نظر می کند، به خاطر رایزنی های قبل از سفر است.

مدیر ارشد لرستان در رابطه با عملیاتی شدن یا نشدن مصوبات سفر، اعلام کرد: همه مصوبات حتی آن هایی که در مجلس به قانون تبدیل می شوند، به پیگیری نیاز دارند، اگر پیگیری نشوند ممکن است به نتیجه منجر نشوند.

وی ادامه داد: سد معشوره و راه آهن استان و راه آهن خرم آباد - بروجرد - دورود تردید نداشته باشید مورد عنایت قرار می گیرد چراکه مطالبه شخص رئیس جمهور است.

زیویار با اشاره به اینکه آزادراه ها، سدها و راه آهن خرم آباد - دورود پروژه های نیمه تمام هستند، شرح داد: بیشتر این موارد در سفر رئیس جمهور به استان مطرح شده و مورد عنایت نظام بودجه ریزی قرار می گیرند.

استاندار لرستان در بحث توجه به مساجد و کانون های آن ها، افزود: در این سفر مبلغ قابل توجهی به مجموعه های فرهنگی اعم از مساجد، مؤسسات، کتابخانه ها و تالار مرکزی خرم آباد قرار گرفت، بالغ بر 300 میلیارد تومان توافقات ما در این زمینه ها بود که پیگیری لازم دارد.

وی ادامه داد: در وزارت نیرو، سدسازی ها، آب و فاضلاب و شبکه های آبرسانی، چیزی حدود 23 توافق سفر با اعتباری بالغ بر 1342 میلیارد تومان داشتیم.

زیویار اعلام کرد: توافقات وزارت جهاد کشاورزی 1039 میلیارد تومان و وزارت راه و شهرسازی 1406 میلیارد تومان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توافقات سفر ریاست جمهوری 7937 میلیارد است، رایزنی برای کمک 12 میلیاردی به مرکز درمان ناباروری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقات سفر ریاست جمهوری 7937 میلیارد است، رایزنی برای کمک 12 میلیاردی به مرکز درمان ناباروری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید