خبرنگاران دانشجویان پایه های پیشرفت علمی و فرهنگی کشور هستند

به گزارش وبلاگ نوکیا، تربت حیدریه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با تبریک فرارسیدن 16 آذرماه روز دانشجو گفت: دانشجویان پایه های پیشرفت علمی و فرهنگی کشور هستند.

خبرنگاران دانشجویان پایه های پیشرفت علمی و فرهنگی کشور هستند

حسین ابراهیمی پور روز یکشنبه با صدور پیامی گفت: دانشجویان به عنوان نیروهای فعال، پویا و صاحب فکر و اندیشه، بازوان توانمند علمی کشور هستند و نیروی انسانی عالم و مطلع مهمترین پایه و اساس توسعه مالی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی هر جامعه ای محسوب می گردد.

وی با بیان این که دانشجویان بیدار ایران زمین به واسطه نیروی جوانی، اهداف آرمان گرایانه و روحیه مطالبه گر، نقشی محوری در توسعه کشور دارند و پایه های علمی و فرهنگی کشور به شما می فرایند ادامه داد: روز دانشجو، یادآور رشادت های دانشجویانی است که با گذشتن از جان خود از استقلال کشور در برابر استکبار و استعمار جهانی دفاع کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اضافه کرد: دانشجویان باید در راستا کسب علم و دانش، ایمان و بصیرت خود را در حوزه های عقیدتی، اجتماعی و سیاسی تقویت نمایند و هدف اصلی خود را به دست آوردن مهارت و دانش لازم به منظور استقلال هرچه بیشتر کشور معطوف نمایند.

ابراهیمی پور رسالت دانشجویان را در شرایط کنونی بسیار حساس و مهم و توصیف کرد و ادامه داد: دانشجویان باید با کسب اطلاعات و مطلعی لازم نسبت به حل مسایل جامعه خود واکنش نشان دهند و به عنوان نیروهای جوان و سرمایه های آینده مملکت، در راستا ارتقای عزت و استقلال کشور گام بردارند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به 363 هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت ارائه می نماید.

این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه و 20 تخت در بیمارستان شهر مه ولات دارد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دارای 59 نفر عضو هیات علمی و 619 نفر دانشجو در 10 رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی، تکنسین سلامت دهان و دندان است که در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می نمایند.

شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

روز 16 آذر سال 1332 در پی یورش نیروهای امنیتی و گارد شاهنشاهی به دانشکده فنی دانشگاه تهران و درگیری آنان با دانشجویانی که در اعتراض به سفر نیکسون معاون رییس جمهوری وقت آمریکا به ایران تجمع نموده بودند سه دانشجوی این دانشگاه به نام های آذر شریعت رضوی، مصطفی عظیم نیا و احمد قندچی به شهادت رسیدند و از آن روز شانزدهم آذر ماه هر سال روز دانشجو نام گرفت و در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران هم به ثبت رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دانشجویان پایه های پیشرفت علمی و فرهنگی کشور هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشجویان پایه های پیشرفت علمی و فرهنگی کشور هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید