دانشجویان مسائل رفاهی را منعکس نمایند، لزوم رایزنی با مجلس برای حل بعضی مسائل دانشجویان

به گزارش وبلاگ نوکیا، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید با تاکید براینکه دانشجون مسائل صنفی و رفاهی خود را انعکاس بدهند، گفت: بعضی مسائل و مسائل صرفا به وسیله وزارتخانه قابل حل نیست و مستلزم رایزنی در مجلس است که در این جهت باید با نمایندگانی که بیشتر مرتبط با فعالیت شما هستند، تعامل و رایزنی صورت بگیرد.

دانشجویان مسائل رفاهی را منعکس نمایند، لزوم رایزنی با مجلس برای حل بعضی مسائل دانشجویان

به گزارش وبلاگ نوکیا، دکتر عباس شیراوژن در نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت، گفت: روحیه کنش گری، مطالبه گری و دغدغه مند شما دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان مقطع PHD در راستا تحقق اهداف و برطرف مسائل و مطالبات صنفی جامعه رزیدنت ها و دانشجویان دکتری تخصصی ستودنی است و این خصوصیات از جمله ویژگی هایی است که یک دانشجوی فعال و کنش گر باید همیشه داشته باشد.

وی خطاب به دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی اظهار کرد: شما دانشجویان به نمایندگی از جمعیت دستیاران و دانشجویان مقطع PHD کل کشور و به عنوان دبیر شوراهای صنفی دانشگاه های خود، با پیمودن مسافت های دور و نزدیک خود را به این محل رسانده اید تا در قالب این نشست تخصصی دو روزه، مسائل، مطالبات،خواسته ها واحتیاجهای صنفی، رفاهی، معیشتی،آموزشی و پژوهشی را به گوش مسؤولان برسانید.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اضافه نمود: خیلی از دانشجویان علی رغم مشغله کاری و کشیک های بیمارستانی، به استان مازندران سفر نموده اید تا در این نشست حضور یابید و از دغدغه ها و مسائل رزیدنت ها و دانشجویان مقطع PHD سخن بگویید و این روحیه مطالبه گری را باید به فال نیک گرفت. آنها مسؤولیت خطیری را پذیرفته اید تا در راستا پیگیری مطالبات صنفی جامعه دستیاری و دانشجویان دکتری تخصصی گام بردارید. از این رو شما دبیران شوراهای صنفی دانشگاه های علوم پزشکی با حداکثر بازدهی و تلاش خود در راستا برطرف احتیاجها، کمبودها و مسائل باید پاسخ اعتماد آنها را بدهید.

معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت اعلام نمود: مسائل، چالش ها و تنگناها در حوزه رفاهی، صنفی و معیشتی زیاد است و ما خود به عنوان دانشجو، طی سال های گذشته که در دانشگاه تحصیل می کردیم، شاهد این گونه مسائل و نارسایی ها بوده ایم و از این فضاها دور نیستیم و کاملا این فضا را درک می کنیم و به عنوان یک ناظر، مشاهده گر این اتفاقات در سال های گذشته در دوران دانشجویی بوده ایم. امیدوارم به لطف خداوند متعال و با حمایت و تعامل شما عزیزان بتوانیم با برگزاری این گونه نشست ها و گفتگو و بارش افکار، شاهد کاهش این مسائل باشیم.

شیراوژن اضافه نمود: شما دانشجویان به عنوان دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی باید هدفی را که برای خود در نظرگرفته اید، با جدیت دنبال کنید و یکی از برنامه ها و اهداف ما باید این باشد که تلاش کنیم دانشجوی ما، درد و رنجی جز تحصیل در دوران دانشجویی نداشته باشد. هر چند این نگاه، آرمانی و بلند است و به راحتی نمی توان به آن رسید اما بیانگر آن است که باید افق و چشم اندازی متعالی برای حل مسائل داشته باشیم. قطعا رنج ها و دغدغه های دانشجویان و دستیاران به صفر نمی رسد اما باید تلاش کنیم همین دغدغه و رنج ها را به حداقل ممکن برسانیم.

این مقام مسؤول گفت: مسائل و مسائلی که اعضای شوراهای صنفی مطرح کردند را شنیده و همه آن ها را یادداشت کردم. این احتیاجها و مسائل دارای سطوح مختلفی است اما مسائل و مسائلی که قابل برطرف در معاونت فرهنگی و دانشجویی است با یاری شما عزیزان محقق می گردد چرا که راحت تر می توان درخصوص آن تصمیمات لازم را اتخاذ کرد اما موارد و مسائل دیگری نیز وجود دارد که باید برای حل آن با معاونت های مختلف وزارتخانه از جمله معاونت آموزشی، تحقیقات و فناوری، معاونت درمان و... رایزنی کنیم یا اگر احتیاج به قانون گذاری دارد باید در فضای مجلس آن را مطرح کنیم و رایزنی های لازم را انجام دهیم. به هرحال شما عزیزان باید در این راستا به ما یاری کنید.

به گفته وی، بعضی مسائل و مسائل صرفا به وسیله وزارتخانه قابل حل نیست و مستلزم رایزنی در مجلس است که در این راستا باید با نمایندگانی که بیشتر مرتبط با فعالیت شما هستند از جمله اعضای کمیسیون بهداشت و درمان ارتباط و تعامل برقرار کرد و بعلاوه فکر و فکر این نمایندگان را با مسائل و مسائل بیشتر درگیر و آشنا کرد تا آنها احتیاجها، خواسته ها و مسائل شما را درک نمایند و در تصمیم گیری ها و برطرف کمبودها به ما یاری نمایند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: از صحبت های دانشجویان به خوبی مشهود است که بعضی اتفاقات و تحولات مثبت و برطرف چالش ها، در بعضی از دانشگاه ها رخ می دهد و در بعضی دانشگاه ها متأسفانه محقق نمی گردد که این مساله برای ما که می خواهیم مسائل شما را پیگیری کنیم اذیت نماینده است و این واضح نبودن و دقیق نبودن مسائل در دانشگاه ها ما را دچار مشکل می نماید، از این رو از شما دانشجویان خواهش می کنم لیست مطالبی که در قالب مطالبات، مسائل و احتیاجهای صنفی، رفاهی، معیشتی، آموزشی و پژوهشی مطرح کردید را مکتوب و به تفکیک دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی بنویسید و در اختیار ما قرار دهید.

وی اظهار کرد: لزوم به سازی پایون های آموزشی، پوشش بیمه های مسؤولیت، بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی، افزایش حق الزحمه دستیاران، برطرف مشکل اسکان و خوابگاه دانشجویان متأهل و...از جمله مواردی است که شما عزیزان در این نشست به آن اشاره کردید که امیدوارم با تعامل با یکدیگر آنها را حل کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: همه مسائل و مطالبات شما دانشجویان را نوشته و با دقت گوش دادم، امیدوارم خداوند یاری کند که این مسائل را به نحو احسن پیگیری کنیم.خوشبختانه دغدغه ها، مطالبات و احتیاجهای شما در حوزه های صنفی، معیشتی، رفاهی، آموزشی و پژوهشی به یک گفتمان اصلی تبدیل شده و مسؤولان از مسائل شما بی اطلاع نیستند. هرچند باید مطالبات و مسائل شما در حوزه های مختلف در جلسه شورای معاونین وزارت خانه مطرح گردد.

شیراوژن اضافه نمود: در جلسه ای که با دانشجویان رتبه های یک تا 10 کنکور سراسری در مشهد مقدس داشتیم، این دانشجویان نیز از مسائل، احتیاجها و مطالبات صنفی و معیشتی خود می گفتند و در بعضی مواقع از کمبودها و نارسایی ها، ناراحت و گله مند بودند. آنها می گفتند وقتی شرایط و امکانات مناسب تحصیلی برای یک دانشجو و یا یک دستیار وجودنداشته باشد، چرا باید در کشور بمانیم که این نگران نماینده است. امیدوارم بتوانیم با دعاهای شما عزیزان و تعامل با یکدیگر مسائل را با جدیت پیگیری کنیم و به راهکار های خوبی در راستا برطرف مسائل، برسیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دانشجویان مسائل رفاهی را منعکس نمایند، لزوم رایزنی با مجلس برای حل بعضی مسائل دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان مسائل رفاهی را منعکس نمایند، لزوم رایزنی با مجلس برای حل بعضی مسائل دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید