در لیست سفرهایتان، بازدید از باکو را از قلم نیندازید!

به گزارش وبلاگ نوکیا، بازدید از باکو

در میان کشورهای همسایه ایران، یکی از زیباترین و البته هم مرز با کشورمان، جمهوری آذربایجان است. برای بازدید از باکو چه به وسیله جاده های پر پیچ و خم، سرسبز و زیبای آن و چه به وسیله خرید بلیط هواپیما زمان زیادی را صرف نخواهید نمود. به راحتی می توانید برای دیدن تمام جاذبه های بی نظیر این کشور همسایه و به عنوان گردشگر و توریست وارد آذربایجان شوید. بی شمار هتل های 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره باکو با قیمت های مناسب شما را غافلگیر خواهند کرد. اگر در هنگام لاو سیزن و از قبل از سفر رزرو هتل خود را انجام دهید نیز می توانید با قیمت هایی به مراتب کمتر برای بازدید از باکو رهسپار آذربایجان شوید. مجله خبرنگاران در میان کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه به خوانندگان پیشنهاد می دهد که بازدید از باکو را در لیست سفرهای خود قرار دهند و جاذبه های بی نظیر آن را از دست ندهند.

در لیست سفرهایتان، بازدید از باکو را از قلم نیندازید!

بازدید از شهر مدرن باکو

پایتخت آذربایجان که البته بزرگ ترین شهر این کشور نیز هست، باکو است. فراز و نشیب های تاریخی باکو، میراث عظیمی برای آن به جا گذاشته است. میراثی که بسیاری از آن ها مرتبط با کشورمان ایران و یا جنگ های داخلی آن است. جنگ های جهانی نیز تاثیر به سزایی در شکل گیری تاریخ این کشور داشته است. تمام آنچه که به فرهنگ و مردم آذربایجان و باکو گذشته، نه تنها در بناهای تاریخی آن، بلکه در فرهنگ و سبک زندگی مردم آذربایجان نیز خود را نشان می دهد.

از نظر فرهنگی، آذربایجانی ها شبیه ترین همسایه به ایران هستند. اگر تاریخ را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که زمانی این سرزمین جزوی از ایران بزرگ باستان بوده است. در هر صورت فرهنگ، مذهب و ریشه مشترک مردم آذربایجان باعث شده است که از مردم همسایه خود یعنی ایرانی ها بسیار با خوشرویی استقبال نمایند. چرا که احساس قرابت بیشتری در میان این دو وجود دارد.

شهر باکو را به عنوان خواهرخوانده شهر تبریز نامگذاری نموده اند.

این شهر، آب و هوایی شبیه به شهرهای شمال غربی ایران دارد. به این صورت که تابستان های گرم و شرجی و زمستان هایی با ابرهای پربار در آن انتظارتان را می کشد. زیباترین فصل برای بازدید از باکو، بهار است. چرا که با شکوفه های رنگارنگ درختان، آفتاب ملایم روز و نسیم خنکی که از دریای خزر می گذرد، روبرو خواهید شد.

مزیت های سفر به باکو

افرادی که قصد خرید بلیط هواپیما به مقصد باکو را دارند، بسیار راحت به مقصد خود می رسند. حتی فرودگاه باکو فاصله چندانی تا مرکز شهر ندارد. فرودگاه باکو حدود 25 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. پارک صمد ورگن در قلب شهر واقع شده است. اگر به این شهر رفتید، از این پارک دیدن نمایید. پیمودن جهت فرودگاه تا پارک با اتوبوس و مینی بوس یک ساعت زمان می برد ولی اگر تاکسی بگیرید یا سوار مترو شوید، مطمئنا زودتر از این زمان به مقصد خواهید رسید.

یکی از مزایای بازدید از باکو و سفر به این کشور، هزینه بسیار مناسب و گاهی کمی است که باید برای جابه جایی و تاکسی در اینجا بپردازید.

کرایه تاکسی در باکو خیلی گران نیست. با این وجود، اگر نگران بالارفتن مخارج سفرتان هستید، پیشنهاد ما این است که نقشه مترو و اتوبوس ها را از قبل تهیه کنید. این نقشه را از بادجه راهنمای گردشگران در فرودگاه هم می توانید تهیه نمایید.

در بازدید از باکو چرا اتوبوس بهتر است؟

یکی از مزیت های اتوبوس و مینی بوس سواری در شهرهایی که برای اولین بار به آن ها سفر نموده اید، این است که می توانید از خیابان های اصلی و فرعی که شاید نتوانید از آن ها عبور کنید، دیدن نمایید. به گونه ای انگار سوار تورهای اتوبوسی گردشگری آن شهر شده اید. حتی این امتیاز را خواهید داشت که از پشت شیشه های اتوبوس نظاره گر زندگی رومزه مردم آن شهر باشید.

علاوه بر این، اگر حال و حوصله پیاده روی دارید، بد نیست کمی در فضاهای قدیمی شهر، مانند میدان فانتین و بلوار اطرافش پیاده روی کنید. با کمی برنامه ریزی درست و رزور هتل در نزدیکی مقاصد گردشگری باکو می توانید از هزینه های سفر مانند هزینه حمل و نقل شهری خود بکاهید. همچنین به رستوران ها و کافه های اطراف این جاذبه ها دسترسی بهتری داشته باشید.

غذاهای باکو از جذابیت های سفر

تمام منطقه قدیمی شهر باکو را می توانید در طول یک روز ببینید. بافت قدیمی شهر باکو که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده، شامل دو بنای تاریخی و جذاب به نام های کاخ شروان شاه و برج دختر می گردد. اطراف کاخ شیروان مکان های دیدنی دیگری مانند میدان فانتین و خیابان نظامی بوده که مغازه هایی را می توانید در آن ها پیدا کنید و صنایع دستی آذربایجانی را برای سوغاتی خریداری نمایید. هم چنین رستوران های خوبی هم در این مناطق پیدا خواهید نمود. این رستوران ها در فصل های شلوغ توریستی، هواداران بسیاری دارند و شاید مجبور شوید توی صف بایستید.

از آن جایی که غذا یکی از جذاب ترین دلایل سفر به کشورهای مختلف و مکان های جدید است نباید از غذاهای خوشمزه آذربایجانی به سادگی گذشت. در بازدید از باکو یکی از مهم ترین کارهایی که می بایست انجام دهید، امتحان نمودن غذاهای محلی است. غذاهای آذربایجانی یکی از مهم ترین جذابیت های سفر است.

به هر بهانه ای که سفر به باکو را انتخاب می کنید، نباید از کباب و کوفته های رنگارنگ آن غافل شوید.

زمستان ها به خاطر سرمای هوا غذاهای گرم مانند انواع آش در رستوران ها و غذاکده های کوچک گوشه و کنار شهر بهترین گزینه برای سفارش هستند. شاید یکی از محبوب ترین این غذاها، آش ماست است.

جاذبه های باکو که باید از آن ها دیدن نمایید

اگر برنامه سفر شما بسیار فشرده است و قرار باشد، تنها یکی از دیدنی های باکو را ببینید، به شما پیشنهاد می دهیم که پارک مفاخر را انتخاب کنید. پارک مفاخر، پارکی بزرگ و سرسبز است که آرامگاه تعداد زیادی از هنرمندان و شخصیت های محبوب این کشور را در خودش جا داده است.

کشور آذربایجان از نظر هنر اپرا هم بسیار شناخته شده است. در این باره هنرمندان علاقه مند به موسیقی را تشویق می کنیم که برای دیدن تالار ملی اپرای باکو در خیابان نظامی بلیت تهیه نمایند و یکی از اجراهای درون این سالن را تماشا نمایند.

تالار ملی اپرا که نزدیک به صد سالی از ساختش می گذرد. ساختمان آن، یک بار در سال 1985 آتش گرفت و دو سال بعد دوباره بازسازی شد.

از دیگر مکان های قابل تماشا، تالار فیلارمونیک نام دارد. در این تالار، علاوه بر اجراهای متعدد هفتگی اپرا، می توانید از جشنواره های فصلی که طرفدارهای اپرا را یک جا جمع می نماید، هم دیدن کنید.

برای بازدید از باکو و جشنواره های فصلی آن، هر سال هنرمندان زیادی از سرتاسر جهان به مدت یک هفته وارد این کشور شده و در این جشنواره شرکت می نمایند. روز به روز به رونق آن اضافه می گردد.

موزه های باکو

از دیگر جاذبه های باکو که پیشنهاد می دهیم آن را از دست ندهید، موزه ملی لباس آذری است. در این موزه، بیشتر با تاریخ و فرهنگ باکو آشنا خواهید شد. به تماشای عروسک هایی که لباس های محلی آذربایجان را به تن دارند، بروید. این موزه مخصوصا برای بچه ها بسیار آموزنده و دوست داشتنی است.

از مهم ترین موزه های باکو، موزه لطیف کریم اوف، کلکسیونی عالی از فرش و هنر آذربایجانی را به معرض نمایش می گذارد.

زمان بازدید از موزه به این گونه است: معمولا به جز تعطیات ملی آذربایجان، تماشای موزه از ساعت ده صبح تا پنج بعد از ظهر امکان پذیر است و برای بچه ها هم بلیت نیم بها فروخته می گردد.

نزدیک به موزه کریم اوف، یکی دو تا کافه هنرمندان وجود دارد. از پیشنهاد های ما در هنگام بازدید از باکو و هنگام غروب، خوردن یک فنجان قهوه در این کافه ها و گپ و گفت با هنرمندان آذری است. با آشنا شدن با سازها و دیگر وسایل هنری شان، شاید بتوانید باب معاشرت های تازه را، که بی شباهت به فرهنگ ما نیست، باز کنید.

تفریحات ساحلی باکو کجا هستند؟

یکی از جاذبه های باکو در فصل های گرم سال مانند بهار یا تابستان، شرکت در تورهای قایق سواری است. شاید بد نباشد تور قایق رودخانه شهر را هم تجربه کنید. قایق های کوچک سفید رنگی که حدودا نیم ساعتی مسافران را روی رودخانه میان شهر می چرخانند، یکی از بهترین روش ها و انتخاب خوبی برای دیدن هر دو سمت باکوست.

هر چند که در باکو ساحل تفریحی چندانی نخواهید یافت. در حقیقت ساحل دریای خزر در شهر باکو، ساحلی صنعتی است و امکان بازی های آبی ندارد. برای تفریحات ساحلی باید به خارج از شهر و مناطقی به نام آمبوران یا بیلقه بروید.

خرید در باکو

برای خرید پیشنهاد ما در بازدید از باکو رفتن به مرکز خرید میدان آبشار است. این مرکز خرید، با چندین طبقه پر از فروشگاه هایی که به برندهای معروف جهان اختصاص دارد، بزرگ ترین مرکز خرید باکوست. هر چند که بازارهای سنتی، نزدیک به بافت قدیمی شهر مکان هایی دیدنی برای گشت و گذار هستند. نباید فراموش کنید که فرش و عتیقه را بدون فاکتور نخرید. چون ممکن است در فرودگاه به دردسر بیافتید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "در لیست سفرهایتان، بازدید از باکو را از قلم نیندازید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در لیست سفرهایتان، بازدید از باکو را از قلم نیندازید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید