رکورد تاریخی بورس شکسته شد

به گزارش وبلاگ نوکیا، کمتر از یک ماه پیش شاخص بورس توانسته بود برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه ایران کانال 224 هزار واحدی را بشکند. امروز پس از گذشت 26 روز کاری، این شاخص با پشت سر گذاشتن کانال مذکور رکوردی تازه به ثبت رساند.

رکورد تاریخی بورس شکسته شد

به گزارش وبلاگ نوکیا، حجم نقدینگی که در این روزها به بازار سرمایه وارد می گردد قابل توجه است؛ به طوری که ارزش روزانه معاملات بورس تهران به راحتی رقم 1,000 میلیارد تومان را رد می نماید و فعالان بازار در این شرایط تا حدودی هیجانی رفتار می نمایند. صف های غیر منتظره خرید و فروش گواهی بر این رفتار غیر بنیادی است.

این رفتار سبب شده حتی سهم هایی که از نظر تحلیل صورت های اقتصادی دلیل بنیادی برای رشد نداشته باشند رشد نمایند و این موضوع جو هیجانی بازار را بیشتر نموده اما سرمایه گذاران غیر حرفه ای در چنین شرایطی ریسک بالایی را تحمل می نمایند؛ به طوری که بارها به این افراد توصیه شده که به طور مستقیم به معاملات وارد نشوند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 2439 واحد رشد کرد و برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه در تراز 226 هزار و 983 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل هم وزن با 1293 واحد رشد تراز 53 هزار و 600 واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز 2535 واحد رشد کرد و به رقم 256 هزار و 604 واحدی رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب 1420 و 6581 واحد رشد کردند.

پتروشیمی مبین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات ایران، بانک ملت و بانک ملت هر کدام به ترتیب 196، 183، 118 و 81 واحد تأثیر افزاینده روی شاخص های بازار سرمایه داشتند، اما معدود نمادهایی همچون پالایش نفت بندرعباس، خدمات انفورماتیک و لابراتور داروسازی دکتر عبیدی هر کدام به ترتیب 72، 39 و 28 واحد تأثیر کاهشی روی شاخص های بازار سرمایه داشتند.

خودرویی ها نیز امروز در راستای رشد شاخص های بازار حرکت کردند و بسیاری از نمادهای معاملاتی در این گروه بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کردند. مجموع نمادهای خودرویی حجم معاملات 1.3 میلیارد سهم و اوراق اقتصادی را داشتند و ارزش آنها به رقم 261 میلیارد تومان رسید به طوری که از ارزش معاملات دیگر گروه ها بالاتر رفت.

بعد از خودرویی ها نمادهای بانکی بیشترین ارزش معاملات را تجربه کردند به طوری که در این گروه 1.4 میلیارد سهم و اوراق اقتصادی به ارزش 119 میلیارد و 400 میلیون تومان دادوستد شد. بیشتری نمادهای بانکی امروز نوسان کمتر از دو درصد را شاهد بودند. اما دارویی ها نیز به رشد شاخص های بازار یاری کردند و عمدتاً با افزایش قیمت روبرو بودند.

در این میان در گروه فرآورده های نفتی تقریباً نیمی از سهم ها با رشد قیمت روبرو شد و نوسان قیمت ها عمدتاً کمتر از یک درصد بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 1,351 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به رقم چهار میلیارد و 500 میلیون سهم و اوراق اقتصادی دست یافت.

آیفکس نیز 58.89 واحد رشد کرد و رقم 2910 را به ثبت رساند. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم 845 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد 1.6 میلیارد سهم را پشت سر گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رکورد تاریخی بورس شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد تاریخی بورس شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید